پیرترین بازنشسته خوزستان ۱۰۱ سال سن دارد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر صندوق بازنشستگی کشوری شعبه خوزستان:پیرترین بازنشسته مرد با ۱۰۱ سال سن از فرهنگ و ارشاد اسلامی است

آرش رشادتمند پیش از ظهر امروز در دوازدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تالار شهید هاشمی استانداری اظهار کرد: صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان خوزستان با کمترین نیروی انسانی بیش از ۴۵ وظیفه انجام می دهد که شاید در سال ۷۸ این وظایف صرفا دو مورد بود؛ صندوق بازنشستگی سیستمی چابک است که همواره به دلیل نیروی کم و بهره وری بالا مورد تقدیر دولت است.

وی افزود: تعداد بازنشستگان تا پایان وقت اداری روز گذشته ۵۷ هزار و ۲۷ نفر، تعداد شاغلان حدود۵۲ هزار نفر و پوشش حمایتی هم ۰.۹۲ است. 

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری شعبه خوزستان با اعلام اینکه از مسئولان و نمایندگان مجلس تقاضا دارم که از تصویب قوانینی که بیش از پیش صندوق های بیمه ای را تضعیف می کنند جلوگیری کنند، انتقاد کرد: در صندوق بازنشستگی بیش از ۲۸ قانون را شناسایی کردیم که از سال ۵۴ اجرا شده و معرف هست به ۲۸ قاتل صندوق بازنشستگی کشوری و باعث شده تا بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد تومان به صندوق ضرر مالی بزند.

رشادتمند ادامه داد: با این فرض غلط که نیروها بازنشسته شوند تا بتوان اشتغال ایجاد کرد نمی توان مشکل اشتغال را حل کرد؛ بیکاری زمانی برطرف می شود که سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور محقق شود.

وی خبر داد: جوان ترین بازنشسته زن با ۴۰ سال سن از آموزش و پرورش ناحیه دو، پیرترین بازنشسته زن با سن بیش از ۹۸ سال از سازمان آب و برق، جوانترین بازنشسته مرد با ۴۲ سال سن از آموزش و پروش باغلمک و پیرترین بازنشسته مرد با ۱۰۱ سال سن از فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری شعبه خوزستان گفت: برای برگزاری این مراسم کمیته داوری تشکیل و فراخوان بازنشسته نمونه صادر و از بین آثار دریافتی تعداد ۱۸ نفر انتخاب شدند. ورزش و تندرستی، فرهنگ و هنر، علوم آموزش و پژوهش، فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه، کارآفرینی و ایجاد اشتغال و در نهایت ایثار و فداکاری بخش های مختلف ارائه آثار در این جشنواره بودند.

رشادتمند بیان کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۱۷۴ نفر به صورت قرعه کشی کسب و همچنین یک هزار و ۳۸۸ نفر از اعتبارات صندوق وام دریافت کردند. مجموعه اعتبار وام پرداختی ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود.

وی عنوان کرد: پرداخت وام ضروری، بیمه تکمیلی (برای آب مروارید، اعمال طبی و بستری بدون جراحی، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، بیماران سرطانی و دیالیزی)، ورزش و تندرستی، خانه های امید، حوزه پزشکی، تفاهمنامه های فنی و حرفه ای، برون سپاری خدمات و برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی از جمله اقدامات این صندوق بودند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری شعبه خوزستان در پایان خبر داد: در تمامی زمینه ها از جمله ورزش، فنی و حرفه ای، تعاون و پزشکی رابط و سفیر داریم که از بین بازنشستگان انتخاب شدند.

 مدیرکلان نمونه تقدیر شده در این مراسم صدری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، محمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، مدیر دانشگاه شهید چمران بودند.

مدیران اجرایی خانه های امید بازنشستگان شهرهای اهواز، دزفول، اندیمشک، هم در این مراسم در کنار بازنشستگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.