مدیرکل هواشناسی خوزستان: دستگاه‌ سنجش اشعه فرابنفش برای خوزستان خریداری می‌شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir:مدیرکل هواشناسی خوزستان از تصویب خرید یک دستگاه‌ سنجش اشعه فرابنفش برای استان خبر داد

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تصویب خرید یک دستگاه‌ سنجش اشعه فرابنفش برای استان خبر داد.

کوروش بهادری در حاشیه  جلسه کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی گرمای هوا و تشعشعات نور خورشید اظهار کرد: با توجه به افزایش میزان اشعه فرابنفش در ستان، سازمان برنامه و بودجه متعهد به تامین اعتبار مورد نیاز خریداری دستگاه سنجش این اشعه( یو وی سنج) برای استان شده است.

وی افزود: ‌به منظور اطلاع‌رسانی در بحث افزایش گرما به شهروندان نیز شهرداری اهواز مکلف به خریداری دو دستگاه تلویزیون شهری با اعتبارات خود شده است تا با استفاده از این تلویزیون‌ها و همچنین دو دستگاه تلویزیون شهری که توسط اداره‌کل هواشناسی خریداری و نصب شده است، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص همه پدیده‌های جوی اعم از افزایش گرما، میزان اشعه فرابنفش و ریزگردها در سطح شهر اهواز انجام شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد:‌ در حال حاضر در سراسر کشور تنها در دو نقطه در تهران و مرکز اوزن‌سنجی اصفهان، سنجش میزان اشعه فرابنفش انجام می‌شود. در سایر نقاط کشور سنجش میزان این اشعه از طریق ماهواره‌ها صورت می‌گیرد و آن‌چه در سایت‌ها و فضای مجازی نیز در این زمینه منتشر می‌شود، بر اساس داده‌های همین ماهواره‌ها است.

بهادری بیان کرد: در جلسه امروز مدیریت بحران خوزستان مقرر شد اداره‌کل هواشناسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی دستگاه سنجش اشعه فرابنفش را آماده و به سازمان برنامه و بودجه استان ارسال کند تا با تخصیص اعتبارات مورد نیاز تا چند ماه آینده این دستگاه خریداری شود.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.