عضو کمیسیون انرژی مجلس: وزارت نیرو برای بازی‌های آبی مجوز برداشت می‌دهد اما برای مردم تشنه در کنار سدها نه!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی و بی‌تفاوتی وزارت نیرو در حل مشکل کم آبی مردم شمال خوزستان گفت: مردمی که در چند قدمی سدها و رودخانه کارون تشنه هستند

هدایت الله خادمی امروز اظهار کرد: وزارت نیرو باید برای حل مشکلات آب مردم خوزستان تصمیم عاجل و مسؤولانه بگیرد و دست از رفتارهای ناعادلانه خود بکشد.

وی افزود: وزارت نیرو متاسفانه به تشنگی و مشکلات مردمی که در چند متری سدها و رودخانه‌ها زندگی می‌کنند بی‌تفاوت است و به فریاد روزافزون تشنگی مردم اهمیتی نمی‌دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو باید تقسیم عادلانه آب پشت سدها را در دستور کار خود قرار دهد و دست از رفتارهای تبعیض‌آمیز بکشد.

خادمی افزود: امسال خوزستان گرمای بی‌سابقه را تجربه کرده اما مردم از هوا ناراضی نیستند بلکه تشنگی امان از مردم بریده است.

وی با اشاره به وضعیت آب با توجه به دمای بسیار بالا در خوزستان اظهار داشت:  مشکلات کمبود آب در استان خوزستان، مشکلاتی در زمینه برق نیز به وجود آورده و نبود آب کافی مردم را به ستوه آورده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی از بخش‌ها، روستاها و شهرهای استان خوزستان، یک یا دوماه است که مردم آب ندارند و آب‌های زیرسطحی این استان به اتمام رسیده است گفت: تامین آب مورد نیاز این مردم محروم با تانکر انجام می‌شود این در حالیست که اکثر این روستاها در چند قدمی سدها و رودخانه‌ها قرار دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکثر روستاها و شهرهای شمال خوزستان با کمبود و کم‌آبی مواجه هستند خاطرنشان کرد: تنها راه نجات شمال شرق خوزستان،  انتقال آب از سد کارون ۳ است که امیدواریم انجام شود وگرنه هیچ راهی برای رفع مشکل آب شمال خوزستان وجود ندارد.

خادمی با انتقاد از سیاست‌های تبعیض‌آمیز وزارت نیرو در تقسیم آب گفت: چرا مردم ساکن در کنار سدها و رودخانه‌ کارون نمی‌توانند از این آب برای شرب استفاده کنند اما دیگران به راحتی برای مصارف صنعت، کشاورزی و بازی‌های آبی از آن استفاده می‌کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.