بحران‌در نیشکر سبب‌بحران‌های‌کارگری‌در خوزستان‌می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرعامل کشت و صنعت دعبل خزاعی اظهار کرد: بی برنامگی در قطعی برق پمپ های آب سبب هدر رفتن  ۴ میلیون متر مکعب آب آبیاری مزارع نیشکر می شود.  باید توجه داشته باشیم که در شرایط فعلی رفتارهای اینچنینی به هیچ وجه مناسب نیست.

محمدامین روزبخش زاده با اشاره به اینکه بحران ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود ،گفت: مدیریت بحران همیشه از افتخارات مدیران است و هنر یک مدیر این است که شرایط بحرانی را به صورتی مدیریت کند تا کمترین خسارت متوجه جامعه شود.
وی با بیان اینکه در شرکت توسعه نیشکر جلسات زیادی با حضور افراد متخصص برای مقابله با بحران خشکسالی برگزار شد، اضافه کرد: یکی از راهکارهایی که برای جلوگیری از ایجاد بحران برق در استان خوزستان و توسط شرکت توسعه نیشکر انجام شد شروع و تمرکز تولید برق توسط این شرکت از ماه سوم سال به بعد بود چون در طی این ماه ها  به دلیل گرمای هوا مصرف برق توسط شهروندان افزایش می یابد.
روزبخش زاده گفت:  علی رغم تلاش شرکت توسعه نیشکر برای کمک به حل معضلات استان ، اما با توسعه نیشکر همکاری های لازم صورت نمی گیرد و حدود ۲۰ روز است مسیری در استان طی می شود که مشکلات توسعه نیشکر را تشدید کرده است و آثار این بحران را افزایش داده است.
مدیرعامل کشت و صنعت دعبل خزاعی حاکم شدن بی نظمی در فرآیند توزیع برق را در شرایط فعلی به هیچ وجه جایز ندانست و افزود: قطعی برق در ساعاتی غیر از ساعات اوج مصرف برای یک واحد تولیدی پذیرفته نیست. این قطعی های بی برنامه طی روزهای گذشته سبب شد که توسعه نیشکر حدود ۴ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز برای آبیاری مزارع را آنهم در شرایطی که گیاه نیشکر در حال نابودی است، به دلیل عدم مدیریت مناسب برق و قطعی بی برنامه برق از دست بدهد.
وی گفت: نباید با رفتارهای اینچنینی به بحران های کارگری در خوزستان دامن زد و جالب این است که کسی خود را مسئول این قطعی های بی برنامه  نمی داند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.