فولاد اکسین خوزستان و ۴۵درصد نوردو لوله اهواز واگذار می شوند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان و ۴۵ درصد شرکت نورد و لوله اهواز توسط سازمان خصوصی سازی واگذار می شوند.

سید جعفر سبحانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سازمان هفته اول آبان پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سهام و شرکت دولتی را در نوبت فروش دارد که شامل واگذاری ۱۰ بنگاه به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در مزایده و سه شرکت با ارزش سه هزار میلیارد ریال از طریق بورس و فرابورس است.
وی از واگذاری سه بنگاه در بورس و فرابورس به ارزش سه هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت:
شرکت فولاد اکسین خوزستان با قیمت پایه ۳۰ میلیارد ریال، ۲۰ درصد نقد و بقیه در اقساط چهارساله واگذار می شود.
مشاور رییس سازمان خصوصی سازی افزود: ۴۵ درصد شرکت نورد و لوله اهواز، نیز به شکل وکالتی بورس و فرابورس واگذار می شود.
وی ادامه داد: قیمت پایه شرکت نورد و لوله اهواز یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال است که خریدار باید ۲۵ درصد آن را نقد و بقیه را در اقساط چهار ماهه پرداخت کند.
سبحانی افزود:شرکت حفاری شمال، که سهم قابل عرضه ۷٫۶ درصد مجموع سهم باقی مانده دولت است نیز با قیمت پایه یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال واگذار می شود که ۳۰ درصد آن نقد و بقیه در اقساط ۲ ساله است.
به گفته وی سردخانه شهید حقانی بندرعباس، سیلوی ارومیه، سیلوی مهاباد و سیلوی قدیم کرمانشاه، انبارهای سلماس آذربایجان غربی، بروجن، سراوان سیستان و بلوچستان و خاش،
ساختمان اداری و انبار ابرکوه در استان یزد، از جمله بنگاه هایی هستند که به فروش رسیده و به بخش خصوصی واگذار می شوند.
وی بیان کرد: شرکت مادر تخصصی ۹ بنگاهی که در نوبت واگذاری قرار دارند، شرکت بازرگانی دولتی است.
مشاور رییس سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: ۲ قطعه زمین در شهرستان ساری نیز که شرکت مادر تخصصی آن پشتیبانی امور دامی کشور است، با قیمت پایه ۲۰میلیارد ریال و تمام آن به صورت نقدی واگذار می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.