پیش بینی ۶۰۰ میلیون یورو صادرات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ازکشور

عصر جنوب – asrejonoob.ir:مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی شده است امسال ۶۰۰ میلیون یورو صادرات در بخش ماشین آلات و تجهیزات صنعتی از کشور انجام شود.

به گزارش ایرنا امیر حسین شیروی چهارشنبه در همایش روز ملی صنعت، معدن وتجارت در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال بالغ بر ۱۴۳ میلیون یورو صادرات در بخش ماشین آلات از کشور انجام شد.
وی با اشاره به برنامه نوسازی ماشین آلات کشاورزی در برنامه کاری دولت افزود: ماشین آلات کشاورزی فرسوده سالانه باعث از بین رفتن پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال گندم تولیدی می شوند.
مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت درادامه بیان کرد: از دولت تقاضا شده است که ۲۵ درصد کمک بلاعوض و بانک کشاورزی تا ۶۰ درصد برای نوسازی ماشین آلات کشاورزی کمک کنند.
شیروی گفت: همچنین در بخش صنعت آسانسورکه بدون حساب این صنعت در کشور درحال رشدو گسترش است،خیلی از مردم در مورد کیفیت آسانسوری که در محل زندگی آن ها وجود دارد تحقیقی انجام نمی دهند در هر حال برای رعایت استاندارد،آسانسورهایی که در ساختمان سازی استفاده می شود ضابطه مند می شود و شرکت های نصب آسانسور رتبه بندی می شوند.
مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت درادامه بیان کرد: در نشست با سازمان امور مالیاتی، شیوه نامه ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی تهیه شد که طبق آن شرکت های تولیدی مجاز امکان استفاده از معافیت مالیات بر ارزش افزوده را داشته باشد، سازمان امور مالیاتی این مورد را تایید کرده و این مورد صنعت تولید ماشین آلات را شامل می شود.
وی افزود: در تاریخ ۱۵ تیر ماه جاری نیز بر اساس مصوبه دولت ورود ۱۱۴ نوع کالا به کشور که تولید داخل آن وجود دارد ممنوع شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۶۹۳ کالا را برای جلوگیری از واردات آن ها به دولت معرفی کرد که علاه بر ۱۱۴ مورد ۱۲۸ کالای دیگر نیز در دست بررسی برای ممنوع الورود شدن هستند، هرچند در حال حاضر واردات آزاد است و برای جلوگیری از این کالاها باید بسیار تلاش شود.
مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابراز گله مندی از شرکت های نفت و گاز و نیرو در استان خوزستان اظهار کرد: ازاین شرکت ها در استان ناراضی هستیم، این شرکت ها برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود حاضر به استفاده از محصولات تولید داخل کشور نیستند و متقاضی ورود تجهیزات خارجی هستند.
وی با بیان اینکه اکثر صنایع در کشور فرسوده هستند بیان کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بازسازی صنایع فرسوده اختصاص یافته است که از این رقم دو هزار و ۷۰۰ میلیاردریال به استان اختصاص یافته است.
شیروی اظهار کرد: ۱۳۵ واحد صنعتی در استان نیاز به اعتبار برای بازسازی دارند و در صورتی که هر استانی زودتر اعتبار خود را به طور کامل دریافت کند امکان پرداخت اعتبار بیشتر به آن استان وجود دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.