شریعتی: پیگیری مشکل ریزگردها و طرح های آب و فاضلاب اولویت سال ۹۶ در خوزستان است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: رفع مشکل ریزگردها، طرح های آب و فاضلاب و اجرای گام دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اولویت کاری دولت در سال ۹۶در این استان می باشند.

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در نشستی با سران و شیوخ عشایر خرمشهر در حسینیه محسنیه روستای بدریه این شهرستان اظهار داشت: با پی گیری انجام شده در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان خوزستان ۱٫۵ میلیارد دلار معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتار مقام معظم رهبری به ویژه در جنوب خوزستان اختصاص یافت.
شریعتی، میزان اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتار مقام معظم رهبری را ۲۴۸ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: تا پایان امسال فاز دوم این طرح به میزان ۳۱۱ هزار هکتار به بهره برداری می رسد و قطعا اشتغال، توانمندی و رفاه مردم بیشتر شده و گردش ثروت بیشتری خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: برای رفع مشکلات زیست محیطی زهکشی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ۳٫۵ میلیارد دلار معدل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال در خواست اعتبار شده است.
شریعتی، رفع مشکلات آب آشامیدنی خوزستان را یکی از اولویت های اصلی و کاری در سال جدید عنوان کرد و گفت:اجرای این طرح با توجه به اینکه آب آشامیدنی خوزستان از نظر کیفی با مشکل مواجه است در اولویت قرار دارد.
وی میزان برآورد ریالی برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان را ۱۰۰ هزار میلیارد ریال خواند و گفت: در سفر رئیس جمهوری به خوزستان مسئله آب و فاضلاب خوزستان مطرح شد و پیشنهاد تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی و یا فایناس خارجی شد.
استاندار خوزستان افزود: در این راستا برای ساماندهی آب و فاضلاب خوزستان ۹هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دولت قول داده ظرف سه سال این میزان اعتبار را تامین کند.
شریعتی با اشاره به مسئله ریزگردها اظهار داشت: برای کنترل کانون های داخلی ریزگردها به میزان۳۵۰ هزار هکتار در استان خوزستان، دولت ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت پنج سال اختصاص داده است.
وی ادامه داد: برای تامین اعتبار آب آشامیدنی روستایی نیز سالانه یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه پس از برجام درهای دنیا به روی ایران اسلامی باز شد، گفت: دولت تدبیر و امید در تنگناهای مالی زیادی مواجه بود و در ابتدا کار دولت تولید و صادرات نفت یک میلیون بشکه در روز بود بعد از برجام تولید به ۲ میلیون بشکه در روز رسید اما قیمت نفت کاهش یافت ولی اهتمام دولت به خوزستان کم نشد.
شریعتی افزود: خدا را شاکریم بعد از برجام فولاد جهان آرا با ۱۸۹ میلیون یورو از طرف اسپانیایی ها در حال فعالیت است.

 تولید نفت در غرب کارون از ۳۰۰ هزار بشکه به یک میلیون و ۲۰۰ بشکه در روز می رسد
استاندار خوزستان اظهار داشت: در آینده نزدیک تولید نفت در میدان نفتی غرب کارون از ۳۰۰ هزار بشکه فعلی به یک میلیون و ۲۰۰ تا ۴۰۰ بشکه در روز می رسد و به واسطه این افزایش بین ۴۰ تا ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی در ادامه در خصوص دفع پساب نیشکر که در تعهد شرکت نفت می باشد گفت: برای جلوگیری از پیشروی پساب نیشکر به سمت زمین های کشاورزی خرمشهر مقرر شد از محل اعتبارات مدیریت بحران ۵۱۰ میلیارد ریال برای احداث سیفونی برای انتقال پساب به دریا اختصاص یابد.
به گزارش ایرنا در دیدار غلامرضا شریعتی با سران عشایر خرمشهر مسایل و مشکلات مردم روستاهای خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.