پالایشگاه آبادان به سهام عدالت واگذار شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از سهام پالایشگاه های امام خمینی (ره) شازند و آبادان در قالب سهام عدالت به بخش خصوصی واگذار می شود.

علی اکبر کریمی روز پنجشنبه در نشست با مدیران پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند افزود: بر اساس سیاست های دولت در سال های گذشته سهام تمام پالایشگاه های کشور به جز پالایشگاه های شازند و آبادان از طریق واگذاری سهام عدالت به نهادهای عمومی و بخش خصوصی واگذار شده است.
وی ادامه داد: وزارت نفت در دوره جدید تلاش دارد با در اختیار داشتن قسمت محدودی از سهام پالایشگاه های کشور بر نحوه فعالیت و مدیریت این واحدها نظارت کرده و نقش آفرینی کند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر این اساس قرار است که سهام پالایشگاه های شازند و آبادان نیز همانند سایر پالایشگاه ها که قسمتی از سهام آن ها از طریق سهام عدالت واگذار شده است واگذار شود و تنها در سطح ۲۰ درصد سهام کلی برای دولت باقی بماند.
کریمی افزود: پیشنهاد واگذاری سهام پالایشگاه های شازند و آبادان در قالب مصوبه دولت به مجلس ارسال و ایراداتی به آن وارد شده است که امید است با رفع مشکلات حقوقی این پیشنهاد به سرانجام رسیده و تعیین و تکلیف شود.
وی ادامه داد: شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) به لحاظ حجم فعالیت،نوع محصولات و اثرگذاری در تامین نیازهای مهم و اساسی، افتخار بزرگ صنعت نفت برای استان مرکزی و کشور است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: این پالایشگاه به لحاظ فعالیت های تولیدی و نوع محصولات نقش اثرگذاری در تامین نیازهای مهم و اساسی کشور به ویژه در تامین بنزین مورد نیاز کشور برعهده دارد.
کریمی گفت: اسراف در مصرف بنزین و آب از چالش های مهم کشور است که می طلبد با اخذ تصمیمات فوری و اثرگذار توسط مسئولان از بروز مشکل در آینده برای کشور جلوگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری نبود بیمارستان سوانح سوختگی در استان مرکزی ادامه داد: با توجه به فعالیت بخش های مختلف واحدهای صنایع وابسته به وزارت نفت در این استان و احتمال وقوع این حوادث در این صنایع ایجاد بیمارستان سوانح سوختگی توسط وزارت نفت در استان امری ضروریست.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: شمار قابل توجهی از پرسنل و خانواده های مجموعه صنعت نفت در شهرستان های اراک، شازند و شهرهای اطراف پالایشگاه شازند سکونت دارند که ایجاد مجموعه ورزشی و تفریحی برای آنان نیاز است.
کریمی افزود: بهره گیری از نیروهای استانی و بومی در پالایشگاه شازند در بلند مدت می تواند تامین نیروهای مورد نیاز این واحد تولیدی را به همراه داشته باشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:سیاست بومی گزینی در جذب نیروهای کارآمد از استان مدنظر است و باید از نیروهای استانی برای تامین نیرو در این واحد بهره گیری شود.
شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره)شازند تولید کننده بنزین یورو ۴ و از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه اندازی شد.
این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.
ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به ۱۷۱ هزار بشکه در روز رسید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.