مراسم بزرگداشت روز کار و کارگر در پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: از کارگران نمونه پتروشیمی امیرکبیر در روز جهانی کار و کارگر در محل این شرکت تجلیل شد.

روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور آیت الله احمدی شاهرودی، استاندار خوزستان و هیئت همراه، مسئولین شهرستانی، جمعی از کارکنان و همچنین هیات مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر در آمفی تئاتر پتروشیمی امیرکبیر به مناسبت روز جهانی کار و کارگر از کارگران نمونه بخش های مختلف مجتمع تجلیل بعمل آمد.

کار برای هر فرد یک وظیفه اجتماعی است

آیت الله محمد حسین احمدی شاهرودی در این مراسم اظهار داشت: کار برای هر فرد یک وظیفه اجتماعی است، درصورتی که جهت امرار معاش برای خانواده خود باشد که همانند جهاد در راه خداست و  برای دفع دشمن است، چرا که ثابت شده است کسی که معاش نداشته باشد، دنیا ندارد، دنیا نداشته باشد به طور قطع آخرتش نیز در خطر است.

وی افزود: دنیا کشتزار آخرت است، خداوند نیز وعده داده که هر کس کار و تلاش کند، مزد خود را دریافت خواهد کرد، خداوند هم به آنهایی که برای دنیا کار می کنند و هم به آنهایی که برای آخرت کار می کنند کمک می کند، به این خاطر که توسعه اقتصادی و اجتماعی را موجب می شوند.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر کار و تلاش و علم اندوزی خاطرنشان کرد:  در آیه معروف “لیس الانسان الا ما سعی” تاکید خداوند بر انسان و کار انسان است نه تاکید بر مومن و کار مومن است، مصداق این آیه را می توان در موفقیت مردم اروپا و آمریکا در کار و اکتشافات مشاهده کرد که خداوند یاری گر آنها بوده است، چرا که همواره دست از کار و تلاش دست برنمی دارند.

احمدی شاهرودی در پایان صحبت های خود بار دیگر به اهمیت موضوع کار و کارگری تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش کارگران در تمامی عرصه ها به خصوص صنعت پتروشیمی و مجموعه صنعتی پتروشیمی امیرکبیر ستودنی است، مشهود است که گام های موثری برای بی نیازی اقتصاد کشورمان به بیگانگان برداشته اند، این مسیر بدون شک اجر دنیوی و اخروی را در برخواهد داشت.

رونق تولید در پتروشیمی امیرکبیر مرهون تلاش جامعه کارگری و مدیریت موفق آن است

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در پتروشیمی امیرکبیر با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برگزاری مراسم روزکارگر در این شرکت و فراهم آوردن زمینه شادی کارگران امری بسیار پسندیده است که نشان از نگاه ویژه مدیریت این شرکت به جامعه کارگری دارد.

وی افزود: سال ۹۸ مزین به نام “رونق تولید” است که بدون شک محور تحقق آن به دست کارگران عزیز است، ان شالله که همواره موجبات ایجاد انگیزه و روحیه بخشی کارگران ایجاد شود تا بتوانند با عزم و اراده ویژه ای به کار و تلاش در عرصه تولید بپردازند.

امام جمعه بندرماهشهر در ادامه با تاکید بر موضوع توسعه اشتغال خاطرنشان کرد: متاسفانه دفاتر امام جمعه در شهرستان ها به جبهه متقاضیان شغل تبدیل شده است، امیدواریم با همت مسئولین برای توسعه اشتغال به خصوص در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی بخش زیادی از آمار بیکاری کاهش پیدا کند و بتوانیم در روز کار و کارگر جشن ریشه کنی بیکاری را در این شهرستان برگزار کنیم.

غبیشاوی در پایان عملکرد پتروشیمی امیرکبیر در افزایش تولید را قابل توجه دانست و گفت: قطعا حضور کارگر در زمینه تولید به خصوص در شرایط تحریم اقتصادی کشور عبادت محسوب می شود، مدیرانی که این مجموعه های صنعتی را مدیریت می کنند نیز نقش بسزایی در زمینه تولید و رونق اقتصادی ایفا می کنند، خوشبختانه پتروشیمی امیرکبیر در زمینه تولید شاهد رشد و توسعه تولید بوده که در این زمینه از تلاش های دکتر شریعتی استاندار و آقای غلامپور مدیریت جدید این شرکت قدردانی می شود.

این مراسم با تجلیل از ۱۷ نفر از کارگران نمونه بخش های مختلف مجتمع به پایان رسید.

مطالب پیشنهادی