بانوان شادگانی از امکانات ورزشی محروم اند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: با وجود علاقه مندی بانوان شادگانی به فعالیت های ورزشی امکانات مناسب به ویژه سالن ورزشی ویژه بانوان در این شهرستان وجود ندارد.

به گزارش عصر جنوب به نقل از ایرنا در سال های اخیر ورزش بانوان در کشور روند رو به رشدی داشته و روز به روز بر موفقیت‌ آنان در عرصه های ملی و بین المللی افزوده می‌شود اما در این میان شهرستان ۱۵۰ هزار نفری شادگان با داشتن بانوان ورزرشکار ملی پوش در رشته های مختلف سالن ورزشی ویژه بانوان ندارد و این مشکل گله مندی آنان را در پی داشته است.
بانوان ورزشکار شادگان با وجود استعدادهای درخشان به دلیل برخی کمبودها و مشکلات ورزشی از رسیدن به جایگاه واقعی خود در کشور بازمانده اند که در این میان نبود حامی مالی بر کمبودهای ورزشی بانوان این شهرستان افزوده است.
با وجود موفقیت ورزشکاران بانوی شادگانی در سال های اخیر در رشته های مختلف ورزشی ولی این موفقیت ها زمینه ایجاد زیرساخت های لازم برای فعالیت های ورزشی بانوان شادگانی را فراهم نکرد.
برخی مربیان و بانوان ورزشکار اهل شادگان با گله مندی از کمبود امکانات ورزشی در این شهرستان مدعی اند مسئولان ورزش شادگان به ورزش زنان مانند مردان توجه نمی کنند.
آنان همچنین بر این باورند که اداره ورزش و جوانان به برخی رشته ها در حوزه زنان توجه خاص داشته اما واگذاری امکانات به سایر هیات های ورزشی در این شهرستان عادلانه نیست.
یکی از ورزشکاران شادگانی که به مربیگری در رشته تکواندو نیز مشغول است ، گفت: تلاش فردی زنان ورزشکار در موفقیت آنان تاثیرگذار بوده و به جرات می توان گفت این موفقیت ها مبتنی بر برنامه های زیرساختی مدیریتی شادگان نبوده است.
مهناز خنفری اظهار داشت: با وجود جامعه آماری کم، زنان ورزشکار شادگانی در بحث قهرمانی به مراتب مدال آوری و افتخارات زیادی داشته اند اما در مقابل حمایت کمی از آنها می شود.
وی افزود: به رغم ادعای مسئولان مبنی بر داشتن نگاه برابر به مردان و زنان، رسیدگی و مدیریت ورزش زنان در درجه دوم اهمیت قرار دارد و ضعف مالی بزرگترین دغدغه ورزش زنان در شادگان است.
یکی دیگر از ورزشکاران شادگانی نیز با بیان اینکه مسئولان ورزش بانوان در این شهرستان توجه کافی به این حوزه ندارند، گفت: اولویت همیشه با مردان ورزشکار است و امکانات و فضای ورزشی لازم به زنان اختصاص نمی یابد.
زهرا سالمی افزود: در شادگان بانوان از داشتن استخر برای شنا کردن در فصل گرما محروم هستند و به رغم قول مساعد مسئولان هنوز این کمبود برطرف نشده است.
یکی دیگر از ورزشکاران شادگانی که دارای مدال قهرمانی کاراته کشوری است نیز گفت: از سال گذشته مسئولان شادگان قول مسائد برای استفاده از اماکن ورزشی را دادند ولی بانوان ورزشکار این شهر همچنان در حسرت حضور در سالن های ورزشی بسر می برند.
نسرین کریمیان تصریح کرد: استعداهای بی‌نظیری در بین بانوان شادگانی برای حضور موفق در عرصه ورزش وجود دارد که قربانی نبود امکانات، کمبود فضا و نداشتن برنامه می ‌شوند.
**نیاز بانوان ورزشکار شادگانی به سالن چند منظوره
رئیس اداره ورزش و جوانان شادگان با تائید کمبود امکانات ورزشی ویژه بانوان در این شهرستان اظهار داشت: بانوان ورزشکار شادگانی با وجود کسب افتخارات در میادین کشوری و بین المللی با مشکل جدی نبود سالن ورزشی مواجه هستند.
خلیل آمله تعداد بانوان فعال در رشته های مختلف ورزشی در این شهرستان را بیش از ۳۰۰ ورزشکار عنوان کرد و افزود:این بانوان بیشتر در رشته های رزمی فعالیت می کنند.
وی گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان شادگان تمایلی به اختصاص سالن ورزشی خود به بانوان ندارند، حمایت مالی از ورزش به ویژه ورزش بانوان ضعیف است و با وجود افتخار آفرینی بانوان ورزشکار، یک سالن ورزشی ویژه بانوان در شادگان وجود ندارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شادگان گفت: با توجه به کثرت بانوان ورزشکار در شادگان، این شهرستان نیاز مبرمی به احداث یک مجموعه چند منظوره ویژه بانوان دارد که امیدواریم با مساعدت وزیر ورزش و جوانان شاهد احداث این سالن ورزشی در شادگان باشیم.
آمله تصریح کرد: پیشنهادی برای احداث سالن چند منظوره به اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان داده ایم که در صورت تامین اعتبار، عملیات احداث آن آغاز می شود.
وی کمبود زیرساخت های ورزشی در شادگان را مهمترین مشکل ورزش این شهرستان برشمرد و گفت: در کل شهرستان شادگان تنها سه مجموعه ورزشی وجود دارد که هر سه مجموعه نیز با مشکلاتی مواجه هستند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شادگان سرانه ورزشی در این شهرستان را یک مترمربع برای هر نفر عنوان کرد و افزود: این مقدار سرانه ورزشی برای شهرستانی که دارای ۲ هزار ورزشکار می باشد بسیار اندک است.

مطالب پیشنهادی