مسجدسلیمان آماده صعود به نیمه بالای جدول

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش عصرجنوب،هر چند میزان جابه‌جایی‌ها در کادر فنی تیم‌های لیگ برتری بیش از ۵۰ درصد و استاندارد‌های جهانی است، اما برخی از این تغییرات هم جواب داده و این نشان می‌دهد تغییر در کادر فنی تیم یکی از راه‌های برای برون‌رفت از بحران است و البته زمانی جواب می‌دهد که پیش از آن همه مسیر‌ها برای خارج کردن تیم از بحران امتحان شده باشد. از سویی چیزی که در فوتبال ایران مورد انتقاد است اندازه تغییرات است؛ به‌طوری که می‌شود گفت تیم‌ها در جابه‌جایی مربیان شورش را در می‌آورند.

تغییرات در یکی از تیم‌ها که با نتیجه مثبت همراه بوده نفت مسجد سلیمان است. شروع علیرضا مرزبان در تیم نفت خیلی امیدوار‌کننده نبود، اما او در ادامه به خوبی مسیر را پیدا کرد و با کسب امتیازات حساس و مهم، دور رفت را به پایان برد و با روحیه‌ای که گرفته بی‌شک در دور برگشت به حضور در نیمه بالای فکر خواهد کرد.

نفت مسجد سلیمان در هفته‌های ابتدایی با عبدالله ویسی خیلی کم گل می‌زد. هر چند الان هم تیم بعد از سپیدرود رشت با ۸ گل زده ضعیف‌ترین خط حمله را در اختیار دارد و برای تغییر این وضعیت چاره‌ای ندارد که در تعطیلات زمستانی یکی، دو مهاجم خوب به خدمت بگیرد. کم گل زدن نفت مسجد سلیمان در هفته‌های ابتدایی نشأت گرفته از تفکرات عبدالله ویسی بود که فوتبال دفاعی و استفاده از ضد‌حملات را دوست دارد. ایده‌ای که در استقلال خوزستان جواب داد و تیم قهرمان شد، اما در نفت مسجد سلیمان جواب نداد به این خاطر که کیفیت ضد‌حملات خوب نبود. با آمدن علیرضا مرزبان، اما تیم سبک بازی اش را تغییر داد و در نهایت به آنچه می‌خواست دست یافت؛ پاس‌کاری و حمله روی دروازه حریف با کار ترکیبی. نتایج تیم در هفته‌های پایانی نشان می‌دهد این سبک از بازی به خوبی در نفت مسجد سلیمان جا افتاده و می‌تواند در دور برگشت بازی‌ها امتیازات تازه‌ای را برای تیم به ارمغان بیاورد.

این فعل و انفعال از سویی بیانگر این موضع مهم است که هر ایده‌ای را نمی‌توان در همه تیم‌ها به نمایش گذاشت و باید سبک بازی هر تیمی را براساس توانمندی‌های بازیکنان تعریف کرد. عبدالله ویسی در نفت مسجد سلیمان نتوانست همانند دوران حضور در استقلال خوزستان باشد به این خاطر که نفت مسجد سلیمان تفاوت‌های زیادی با تیم قبلی عبدالله ویسی داشت.

تیم نفت مسجد سلیمان در ۵ بازی پایانی با علیرضا مرزبان از ۱۵ امتیاز ممکن، ۱۱ امتیاز کسب کرد تا نشان دهد برای دور برگشت نقشه‌های تازه‌ای دارد.

مطالب پیشنهادی