کسب نخستین مدال تاریخ ورزش‌های همودیالیزی خوزستان در کشور

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نخستین مدال تاریخ ورزش‌های بیماران خاص خوزستان در گروه همودیالیزی کشور به دست آمد.

کیامرث حاجی‌زاده، رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا استان اظهارکرد: این رقابت‌ها از روز پنج‌شنبه به مدت دو روز به میزبانی اصفهان برگزار شد که خوزستان در دو یخش هوفیلی و همودیالیزی نماینده داشت.

وی بیان کرد: در پایان مسابقات رشته شطرج گروه همودیالیزی، کامران کولیوند با شکست تمامی حریفان خود به مدال خوشرنگ طلا رسید و بر این اساس اولین مدال خوزستان در تاریخ ورزش‌های بیماران خاص در گروه همودیالیزی به دست آمد.

رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان با ابراز رضایت از عملکرد ورزشکاران استان در سال ۹۷، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی خوب اعضای هیات در مسابقات پیوند اعضا کشور به ۹ مدال طلا، ۹ نقره و ۱۰ برنز دست پیدا کردیم که عملکردی فوق‌العاده است. همچنین خوزستان در گروه ورزشکاران دیابتی به یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز و در گروه تالاسمی نیز در بین ۳۰ استان با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز به نایب‌قهرمانی رسید. کسب مدال در گروه همویالیزی هم یک رکورد برای خوزستان محسوب می‌شود.

وی در پایان از برگزاری اردوی تیم‌ملی در خوزستان خبر داد و گفت: در بهمن‌ماه سال جاری میزبان اردوی تیم‌ملی با حضور ۱۵۰ ورزشکار پیوند اعضا در ۱۰ رشته هستیم. تیم‌ملی ایران خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی انگلستان آماده می‌کند./ایسنا

مطالب پیشنهادی