افزایش ۲۸ درصدی فروش فیلم در سینماهای خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: میزان فروش فیلم در سینماهای استان خوزستان در ۸ ماه نخست سال ۹۷ در حدود ۲۵ میلیارد ریال بود که شاهد افزایش ۲۸ درصدی فروش فیلم بودیم.

ناصر چنانی صبح امروز با اشاره به اکران ۳۲ فیلم در ۸ ماه نخست سال  ۹۷ در خوزستان، اظهار کرد: میزان فروش فیلم در سینماهای استان خوزستان در ۸ ماه نخست سال ۹۶ در حدود ۱۸ میلیارد ریال بود و امسال در ۸ ماه نخست سال ۹۷ این میزان به ۲۵ میلیارد ریال رسید که شاهد افزایش ۲۸ درصدی فروش فیلم و درآمد در سینماهای استان خوزستان بودیم.
وی افزود: در ۸ ماه نخست امسال ۴۰۳ هزار و ۴۶۱ مخاطب در سینماهای استان خوزستان به تماشای فیلم پرداختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۶ درصدی آن بودیم. همچنین در سه سال گذشته مسیر رو به رشدی را در جذب مخاطب در سینماهای استان طی کردیم.
۱۸ سالن سینما در ۱۰ شهر استان وجود دارد
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با  بیان این‌که در استان خوزستان ۱۸ سالن سینما در ۱۰ شهر استان وجود دارد، عنوان کرد: تعداد سینماهای استان خوزستان تا اوایل سال ۹۶ حدود ۹ سینما بود که در این یک سال شاهد رشد قابل‌توجهی در این حوزه بودیم. همچنین علاوه بر ۱۸ سینمای فعال، ۹ دستگاه برای نمایش فیلم سینمایی به‌صورت سیار وجود دارد که نسبت به استان‌های دیگر از وزارت ارشاد اعتبارات بیشتر برای اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما گرفتیم.
 وی گفت: اداره ارشاد سینمادار نیست بلکه به بخش خصوصی، مؤسسات فرهنگی هنری، اشخاص حقیقی و حقوقی که علاقه‌مند به کار و سرمایه‌گذاری در حوزه سینما هستند کمک می‌کند که هم فعالیت فرهنگی هنری داشته باشند و هم به درآمد موردنظر خود برسند.
۴۸۳ تئاتر در ۵ ماه نخست سال اجرا شد
چنانی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در تئاتر برای مقابله با معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌ها، اظهار کرد: در شش ماه نخست سال گذشته ۸۸۷ تئاتر بر روی صحنه رفت که ۱۶۰ هزار و ۴۴۰ نفر به تماشای این تئاترها نشستند. همچنین در پنج ماه نخست امسال ۴۸۳ تئاتر بر روی صحنه رفت که ۶۵ هزار و ۷۹۰ نفر تماشاگر داشت و با توجه به دو ماه محرم و صفر در انتهای تابستان رشد نسبی خوبی در حضور تماشاگران تئاتر شاهد بودیم.
وی افزود: ۱۲۰۰ هنرمند در قالب ۱۵۰ گروه نمایشی در استان خوزستان مشغول تولید و اجرای نمایش هستند. همچنین ۱۸ جشنواره در استان وجود دارد که تاکنون ۸ جشنواره برگزار شد و بقیه جشنواره‌ها تا پایان سال اجرا خواهند شد. البته در بخش جشنواره با کمبود اعتبار مواجه هستیم که با کمک هنرمندان و مردم تاکنون این جشنواره‌ها برگزار شد.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان، با اشاره به اهمیت حمایت از گروه‌های نمایشی در اطلاع‌رسانی تئاترهای بر روی صحنه، عنوان کرد: در نشستی که اخیراً با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز داشتیم مقرر شد تلاش بیشتری برای هم‌افزایی در بخش فرهنگی صورت بگیرد. همچنین شورای اسلامی شهر اهواز در ساخت چهار پلاتو در مجموعه تالار آفتاب اهواز کمک کردند هرچند پلاتوها هنوز تکمیل نیست ولی به‌زودی تکمیل خواهد شد.
وی گفت: تلاش ما  در این است که مجموعه تالار آفتاب به سمت تئاتر شهر حرکت کند. سال گذشته برای رفع مشکلات تالار آفتاب هزینه زیادی برای بهسازی، مرمت و بازسازی آن صورت گرفته است. داخل سالن اصلی تالار آفتاب و محوطه مجموعه به‌صورت کامل با نظر هنرمندان بازسازی شد و فضای محوطه برای اجراهای میدانی به شیوه مناسب طراحی شده است. هرچند قبول داریم در پلاتوها صندلی‌ها مشکل دارند ولی در سالن اصلی صندلی تماشاگران نسبتاً مناسب هستند.
چنانی با اشاره به پروژه مجموعه خانه هنرمندان در استان، اظهار کرد: مجموعه خانه هنرمندان یک مجموعه کامل است که با کمک استاندار پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و تلاش ما بر این است که زودتر به بهره‌برداری برسد و پس از پایان می‌تواند به یک قطب کشوری برای فعالیت‌های هنری و فرهنگی تبدیل شود.
مطالب پیشنهادی