امدادرسانی به ۱۷۳۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی خوزستا

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: : در پی بارش باران در روز گذشته و آب‌گرفتگی معابر و روستاها درمجموع تاکنون به ۳۴۶ خانوار شامل ۱۷۳۰ نفر با حضور ۱۲۹ نیروی عملیاتی در قالب ۲۹ تیم تا عصر روز جمعه امدادرسانی صورت گرفت.

علی خدادادی دقایقی پیش اظهار کرد: در پی بارش باران در روز گذشته و آب‌گرفتگی معابر و روستاها در مجموع تاکنون به ۳۴۶ خانوار شامل ۱۷۳۰ نفر با حضور ۱۲۹ نیروی عملیاتی در قالب ۲۹ تیم تا عصر روز جمعه امدادرسانی صورت گرفت و امدادرسانی به برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

وی افزود: شهرک طالقانی(محور آبژدان ـ مسجدسلیمان) در اندیکا دچار آب‌گرفتگی شد که  ۱۵ نفر در ۵ خودروی گرفتار در سیلاب با حضور ۲تیم امداد و نجات شامل ۸ نفر رهاسازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با بیان این‌که در دزفول سطح شهر، شهرک حمزه و عشایر منطقه سیاه منصور، شهیون و عشایر حومه شهر دچار آب‌گرفتگی و سیلاب شدند، عنوان کرد: ۱۱۷ خانوار متشکل از ۵۸۵ نفر توسط  ۹ تیم امداد و نجات شامل ۳۵ نفر و ۶ خودروی آمبولانس و پشتیبانی امدادرسانی شدند.

وی گفت: مناطق بازار چشمه علی، هشت پنگله، چهاربیشه، مال جونکی، نفتون، مال کریم در مسجدسلیمان سیلابی شدند و ۴ تیم امداد و نجات متشکل از ۲۱ نفر و ۴خودروی آمبولانس و پشتیبانی به ۵۰ خانوار شامل ۲۵۰ نفر امدادرسانی کردند.

خدادادی با اشاره به سیلاب در روستاهای دره زرد، انجیره و آسماری از باغملک، بیان کرد: ۲۷ خانوار شامل ۱۳۵ نفر توسط ۲ تیم امداد و نجات متشکل از ۹ نفر و ۲خودروی آمبولانس و پشتیبانی در این مناطق امدادرسانی شدند.

وی افزود: ۴۷ خانوار شامل ۲۳۵ نفر در منطقه شهید چمران، بخش عقیلی و عشایر حاشیه شهرستان گتوند به دلیل بارش باران آسیب دیدند که ۳ تیم امداد و نجات متشکل از ۱۱ نفر و ۳ خودروی آمبولانس و پشتیبانی در محل برای امدادرسانی حاضر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به آب‌گرفتگی‌‌ سطح شهر، حصیرآباد، کمپلو و منبع آب در اهواز، اظهار کرد: ۴ تیم امداد و نجات شامل ۱۷ نفر و ۲ خودروی آمبولانس و پشتیبانی به کمک ۲۵ خانوار متشکل از ۱۲۵ نفر رفتند و شرایط لازم را برای آن‌ها فراهم کردند.

وی گفت: شهرک بختیاری، شهرک ترکاشوند، شهرک سلمان و شهرک عمله در شوش دچار سیلاب شدند که ۱۲ خانوار شامل ۶۰ نفر توسط  ۴ تیم امداد و نجات متشکل از ۲۰ نفر و ۲ خودروی آمبولانس و پشتیبانی امدادرسانی شدند.

خدادادی با بیان این‌که روستاهای دره بوری، مرادباور، حطی و عشایر حومه شهر لالی دچار سیلاب شدند، عنوان کرد: ۶۸ خانوار شامل ۳۴۰ نفر توسط ۴ تیم امداد و نجات متشکل از ۱۶ نفر و ۳ خودروی آمبولانس و پشتیبانی امدادرسانی شدند.

وی افزود: تاکنون  ۱۴۶ دستگاه چادر، ۹۲۰ تخته پتو، ۴۶۹ تخته موکت، ۵۵۰ کیلو پلاستیک پوششی، ۷۰ شعله والور، ۳۰ شعله فانوس، ۷۳۵ قوطی کنسرو، ۵۶۳ کیلو اقلام زیستی از قبیل حبوبات، برنج، قند و شکر، چای، روغن و نمک، ۱۵ ست ظروف، ۱۰۰ گالن آب، ۱۰۰ قوطی پودر لباسشویی و ۱۰۰ قالب صابون در میان خانوارهای متأثر از سیل توزیع شد./فارس

مطالب پیشنهادی