۳ هزار دانش‌آموز کم برخوردار خوزستانی بورسیه می‌شوند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش عصرجنوب به نقل از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، غلامرضا شریعتی با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از دانش آموزان مستعد و کم برخوردار و دانش آموزان مناطق روستایی و حاشیه ای به سه هزار نفر از آنان بورسیه تحصیلی اعطا می شود.

استاندار خوزستان، مبلغ این بورسیه تحصیلی را ۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: به زودی با برگزاری یک آزمون، دانش آموزان تحت پوشش این طرح مشخص می شوند.

وی با بیان اینکه اعطای بورسیه تحصیلی در شورای اجتماعی کشور مصوب شده است، تصریح کرد: طرح اعطای بورسیه تحصیلی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار در استان خوزستان رونمایی شده است و هم اکنون در حال اجرایی کردن این طرح هستیم و امیدواریم علاوه بر دولت، خیرین و افراد توانمند جامعه نیز از این طرح حمایت کنند.

شریعتی، حمایت از دانش آموزان مستعد و کم برخوردار را لازم و ضروری دانست و گفت: اگر این دانش آموزان مورد حمایت های مالی و معنوی واقع نشوند، خطر ترک تحصیل، آنان را تهدید می کند و در راستای جلوگیری از ترک تحصیل و ورود آنها به چرخه کودکان بازمانده از تحصیل، باید از تمام ظرفیت های استان استفاده کنیم.

استاندار خوزستان در عین حال با اشاره به طرح جمع آوری مدارس کانکسی در استان خوزستان گفت: پس از اینکه در شورای آموزش و پرورش طرح جمع آوری مدارس کانکسی مطرح شد، تصمیم گرفتیم که کانکس های جمع آوری شده را به مناطق عشایری انتقال دهیم تا این کانکس ها جایگزین مدارس چادری عشایری شوند.

وی تصریح کرد: مدارس چادری در مناطق صعب العبور عشایری و روستایی قرار دارند که با جایگزین شدن کانکس به جای چادر در این مدارس، دانش آموزان از محیطی امن و دارای استحکام بیشتری برای تحصیل برخوردار می شوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت تحصیلی دانش آموزان عشایری، افزود: دوره پیش دبستانی که یکی از دوره های مهم و تاثیر گذار در فرآیند تحصیلی دانش آموزان به شمار می آید در راستای موفقیت بیشتر این دانش آموزان در تحصیل، در مناطق عشایری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه چند سالی است که در استان خوزستان پیش دبستانی اجباری اعلام شده است، گفت: با راه اندازی کلاس های پیش دبستانی در مدارس عشایری، کودکان و نوآموزان عشایری از این دوره تحصیلی بهره مند شده اند و در آموزش و پرورش در پوشش دوره پیش دبستانی حتی در مناطق عشایری صعب العبور نیز مشکلی وجود ندارد.

شریعتی گفت: تلاش می کنیم به تدریج سطح دسترسی به عدالت آموزشی در تمامی مناطق استان خوزستان از شرایط یکسانی برخوردار شود و دانش آموزان روستایی و عشایری نیز در مقایسه با دیگر دانش آموزان شرایط آموزشی مشابهی داشته باشند.

مطالب پیشنهادی