سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مجلس با تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارتخانه موافقت کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۷ آذر ماه ۹۷) پارلمان در جریان بررسی گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده واحده این طرح با ۱۵۹ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده واحده اصلاحی آمده است که از تاریخ تصویب این قانون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات با رعایت بند (د) ماده (۲۹) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند (الف) ماده (۲۸) قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴/۱۲/۱۳۹۵ و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می‌گردد. هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأمین می شود.
در تبصره این ماده واحده عنوان شده است که در تشکیل این وزارتخانه رعایت موازین شرعی ضروری است.
مطالب پیشنهادی