ایجاد شبکه یکپارچه در مرزها / برای هر وضعیتی آماده هستیم

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: شبکه یک‌پارچه‌ای در مرز داریم و نگرانی بابت رفت‌وبرگشت افراد از مرزهای مختلف وجود ندارد.

به گزارش عصرجنوب به نقل از فارس، سردار ایوب سلیمانی عصر امروز با حضور در مرز بین المللی شلمچه از نحوه خدمات رسانی به زائران و خدمات مواکب بازدید کرد.

وی با حضور در بین مواکب به خادمان اربعین حسینی در این پایانه دست‌مریزاد گفت و از سالن مسافربری این مرز بازدید کرد.

جانشین فرمانده ناجا در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به پایان تقریبی مرحله رفت زائران، گفت: تاکنون ۲۳ درصد زائران اربعین مرز شلمچه و ۱۳ درصد مرز چذابه را برای عزیمت به عتبات عالیات انتخاب کردند و سایر زائران از طریق مهران عازم کربلا شدند.

عزیمت ۱٫۸ میلیون نفر از مرزهای کشور

وی از روند افزایشی موج برگشت تا روزهای پنج‌شنبه و جمعه خبر داد و  افزود: از ابتدای سفر تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از طریق کشور ما عازم عتبات شدند که ۱۵۰ هزار نفر از آنها زائران خارجی بودند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اعزام بیش از چهار هزار خودرو به عراق و انجام کار بازگشت مسافران به کشور، تصریح کرد: شبکه یک‌پارچه‌ای در مرز داریم و نگرانی بابت رفت‌وبرگشت افراد از مرزهای مختلف وجود ندارد و پیش‌بینی کرده‌ایم که احتمالاً تمرکز جمعیت در کدام نقاط بیشتر خواهد بود.

سلیمانی با بیان اینکه امسال شاهد افزایش ۸۵ درصدی زائران پاکستانی هستیم و زائران افغانستانی و آذربایجانی هم استقبال خوبی از سفر اربعین داشتند، یادآور شد:  برای هر وضعیتی آماده هستیم و نیروی انتظامی با بسیج بیش از ۳۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم از نقطه صفر مرزی تا محل سکونت افراد در سراسر کشور و به زائران اربعین سرویس می‌دهد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

۳۸ درصد زائران مرزهای خوزستان را برای تردد انتخاب کردند

وی با اشاره به این موضوع که بیش از ۳۸ درصد زائران از مرزهای خوزستان به زیارت اربعین رفتند و احتمالاً در موج برگشت نیز با همین مقدار مواجه خواهیم بود، عنوان کرد: با توجه به شرایط منطقه و علی‌رغم اینکه برخی‌ها فکر می‌کردند که با کاهش جمعیت در اربعین امسال مواجه می‌شویم،  بیش از ۹۰ درصد حجم سال گذشته تاکنون از مرزها عبور و در راهپیمایی اربعین شرکت کردند، همچنین ۲۳ درصد زائران از مرز شلمچه، ۱۳ درصد از مرز چذابه و ۳ درصد نیز به‌صورت هوایی به زیارت رفتند.

سلیمانی عنوان کرد: تا روز گذشته بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای کشور به زیارت اربعین حسینی رفتند و بیش از ۴۸ هزار تبعه خارجی موافقت‌نامه‌های خود را دریافت کردند، نیروی انتظامی تمهیدات لازم برای بازگشت زائران را اندیشیده و امیدواریم روند ورود زائران به کشور بدون معطلی انجام شود.

نظم پذیری مردم و همکاری با پلیس

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ۳۰هزار نیروی پلیس در بخش های راهور ، گذرنامه ، نظم و امنیت و مرزبانی مشغول خدمت رسانی به زائران هستند، عنوان کرد: در اربعین امسال نظم پذیری زائران بهتر از گذشته و به همین دلیل خدمت رسانی به زائران بهتر شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که  با روندی که در عراق شکل‌گرفته و در حال ادامه پیدا کردن است تا سال آینده شاهد وجود امنیت کامل در سراسر عراق خواهیم بود و مرز خسروی نیز مانند مرز مهران به مبادی خروجی اضافه می‌شود، افزود: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده کوچک ترین حادثه امنیتی در مرزهای ایران اسلامی برای زائران رخ نداد و با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها شاهد تحول در خدمت رسانی بودیم.

سلیمانی با اشاره به این موضوع که امسال و تاکنون مشکل خاصی در روادید نداشتیم و یکی از دلایل موفقیت ما در سال جاری همکاری بسیار خوب مردم و نظم‌‌پذیری مردم بوده است، خاطرنشان کرد: مقرراتی وجود دارد که یک‌طرف آن ما هستیم و طرف مقابل عراقی‌ها باشد و پروتکلی امضا شده و توافق کردند که مبنای خروج تهیه گذرنامه باشد و خارج از آن هیچ استثنایی قائل نشدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.