۴۵۰ هزاردانش آموز تبعه خارجی درمدارس کشور ثبت نام کردند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: پیرو دستور رهبر معظم انقلاب برای زیرپوشش قراردادن دانش آموزان اتباع خارجی، بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز خارجی مقیم ایران در کل کشور برای ورود به مدرسه ثبت نام کردند.

به گزارش عصرجنوب به نقل از ایرنا رضوان حکیم زاده روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از دبستان ۱۲ کلاسه ‘ محمد طاها اقدامی ‘ در اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از ۳۲۰ هزار نفر از این دانش آموزان در دوره ابتدایی ثبت نام کردند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش توسعه دوره پیش دبستانی در کشور است گفت: خوشبختانه در خوزستان شاهد پوشش صد در صدی نوآموزان پیش دبستانی هستیم که این مهم از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درادامه افزود: امسال هشت میلیون و ۳۷ هزار نوآموز در مقطع ابتدایی در کشور ثبت نام کردند که نسبت به پارسال رشد داشته است.
حکیم زاده گفت: از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش گسترش شادابی و نشاط در مدارس و حذف کتاب های کمک درسی است.
وی بیان کرد: همچنین مقرر شده که امسال در کلاس هایی که ۱۶ تا ۲۵ نفر دانش آموز دارند تکلیف شب به دانش آموزان ندهند.
حکیم زاده افزود: امروز شاهد افتتاح دبستانی به نام شهید ‘محمد طاها اقدامی’ در اهواز هستیم که جان خود را در حمله تروریستی اخیر اهواز از دست داد که این نشان دهنده قدردانی ملت ایران از ایثار فرزندان خود است و سندی است که تروریست ها هرگز قادر نخواهند بود که اراده این ملت را برای داشتن استقلال دچار اختلال کنند.
استاندار خوزستان نیز در این آیین بیان کرد: حداقل کاری که می شد برای ماندگاری نام و یاد کودک شهید ‘ محمد طاها اقدامی ‘ در اهواز انجام شود نامگذاری یک مدرسه به نام وی بود.
غلامرضا شریعتی اضافه کرد: نام این شهید در ذهن ایرانیان نقش بسته و گواه مظلومیت ایران اسلامی است و نام این شهید همیشه در ذهن دانش آموزان و نوآموزان ماندگار خواهد ماند.
وی گفت: در سازمان های دیگر هم باید مراکزی به نام این شهید نامگذاری شود و همچنین نام مدرسه ای که شهید دانش آموز ‘حسن سواری’ (از دیگر شهدای حمله تروریستی اهواز) در آن درس می خواند به نام وی نامگذاری می شود.
بنابراین گزارش ۲ مدرسه در اهواز روز سه شنبه با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.