مواکب مردمی درچذابه برای پذیرایی از زائران اربعین آماده شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت : با نزدیک شدن به حرکت کاروان های اربعین به سمت مرزهای رسمی کشور ، مواکب مردمی در نزدیکی گذرگاه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده شدند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز شنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: حدود ۳۰۰ موکب متشکل از هیات های عزاداری و خیران منطقه به خصوص مناطق غربی خوزستان در سه کیلومتری پایانه چذابه مستقر شده و تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیز به محل برپایی مواکب گسیل شده است.
وی گفت:امسال براساس طرح جامع ،محل برپایی مواکب در مرز چذابه به سه کیلومتری پایانه تعیین شده و بسیاری از مواکب از مدتها قبل کار ساخت و ساز را شروع کرده و هم اکنون از آمادگی کامل برای استقبال و پذیرایی از زائران برخوردار هستند.

* درهای مواکب از پنجم صفر بر روی زائران اربعین باز می شود
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه گفت: از پنجم ماه صفر(۲۳مهرماه) درهای مواکب در مرزهای چذابه و شلمچه بر روی زائران اربعین حسینی به صورت رسمی باز می شود.
حجت الاسلام موسوی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۳۰۰موکب در چذابه ، ۳۰۰موکب در شلمچه و ۴۰۰موکب در مسیرها و شهرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه ، فقط با هدایا و کمک های مردمی برپا می شود و به صورت شبانه روزی به زائران امام حسین(ع) خدمت رسانی می کنند.
وی گفت: فعالیت مواکب تا چند روز پس از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

* ۸۰۰موکب شناسنامه دار شدند
مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان تاکنون ۸۰۰ موکب مردمی که قرار است از زائران اربعین حسینی پذیرایی کنند شناسنامه دار شدند.
وی گفت:بقیه مواکب مردمی نیز در حال صدور شناسنامه هستند.
حجت الاسلام موسوی همچنین گفت: ۶۰موکب مردمی از خوزستان نیز در خاک عراق و در مسیرهای اصلی تردد زائران اربعین برپا خواهد شد.
به گزارش ایرنا هم اکنون حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی به سمت ۲ مرز شلمچه و چذابه شروع شده ولی پیش بینی شده در روزهای آینده روند تردد زائران شتاب گیرد.
از سال ۱۳۹۲ حرکت منسجم و هماهنگ کاروان های اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه شروع شد و همه ساله بر عظمت و شکوه این حرکت معنوی افزوده می شود.
گذرگاه های چذابه و شلمچه در خوزستان و گذرگاه مهران در استان ایلام سه گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
در اربعین پارسال ۳۸۰هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه و ۶۵۰هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات مشرف شدند.
حرکت پرشور کاروان های اربعین حسینی از اوایل ماه صفر شروع و تا ۲ روز مانده به اربعین ادامه خواهد داشت.
براساس تقویم رسمی کشور ، هشتم آبان مطابق با بیستم ماه صفر ، روز اربعین حسینی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.