طنز ؛ حسن نسیمی/ « لنگ یا شورت مامان دوز؟! مسئله این است»

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: اخیرأ ورژن جدیدی از مقاومت در قاموس جناب مشاغل الدوله ایران کشف شده که انصافأ عقل از درک آن عاجز مانده و فکٍ جن و پری از شنیدنش آویزان .

اینکه حضرت ابوالمشاغل پس از ۴۰ سال تجربه مدیریتی کلان، نسخه شفا بخش اقتصاد ایران را لنُگ پوشی و سق زدن نان خشک به سیاق اهل یمن میدانند روی سخن نیست. بلکه خبط و خطای علی اکبرخان ولایتمان این است در حالی که تولیدی های منسوجات و پوشاک وطن در برابر اجناس خارجی کمر خم کرده اند آدرس دادن برای استفاده از پوشش غیر ایرانی مخالف شعار حمایت از کالای ایرانی است.

کسی نیست به این کوخ نشین عارف بفرماید عزیز دل اگر لنگ یمنی توانسته عربستان را به زانو در بیاورد جناب گاندی با یک متر پارچه کرباس که ارزانتر هم هست بریتانیای کبیر را ذلیل کرد. چرا الگو برداری از ساری گاندی نه؟

اصولأ اگر نرخ ارز و دلار و سکه بالاتر رفت و اوضاع اقتصادی مردم وخیم تر شد، می شود از نوع مقاومت کشور دوست و برادر بورکینافاسو الگو برداری کرد که با استفاده از اندکی برگ مو چنان پوستی از استعمار پیر کنده که متفکران علوم سیاسی و اجتماعی انگشت حیرت به دهان می گزند.

لذا ما مردهای مقاوم ایران ضمن محکوم نمودن نسخه شما در استفاده از پوشش بیگانه و غیر ایرانی لنگ. آماده ایم جهت حمایت از کالای ایرانی و توجه به سنت های اجدادی و برای مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی از شورت مامان دوز با طرح های راه راه و گل گلی استفاده کرده و چنان سیلی به گوش محتکران، کاخ نشینان، آقازاده ها و ژن های برتر دوتابعیتی بزنیم تا هم الگویی برای مقاومت تمام ملت های مبارز گردد و هم تولیدی های ورشکسته شورت و رکابی مردانه به چرخه تولید بازگشته و بازار صادرات شورت گرده پا و مامان دوز رونق گیرد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.