افتتاح ۹ کتابخانه با زیربنای ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: تا سال آینده ۹ کتابخانه با زیربنای ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در استان افتتاح خواهد شد.

کتابخانه دیجیتال مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالرحیم شریعتی با حضور استاندار خوزستان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و مسؤولان محلی در شهرستان بهبهان افتتاح شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان در آیین افتتاحیه این کتابخانه گفت: استاندار محترم اهتمام ویژه‌ای نسبت به امر مطالعه و کتابخانه در استان دارد که در این راستا در زمان حضور ایشان به‌عنوان استاندار در استان ۶ کتابخانه با زیر بنای ۱۸۰۰ متر مربع ساخته شده است.

منصور کوهی رستمی با بیان اینکه ۱۲ کتابخانه دیگر نیز در حال ساخت داریم  که تا سال آینده ۹ کتابخانه با زیر بنای ۴۸۰۰ متر مربع افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید، افزود: تاکید استاندار بر ساخت کتابخانه در مناطق محروم و کمتر برخوردار است و کتابخانه‌های در حال ساخت در چنین مناطقی پیش‌بینی شده است.

وی درخصوص احداث کتابخانه دیجیتال در مرکز استان گفت: احداث این کتابخانه دارای اهمیت بسیار بالایی است و اهمیت آن به این دلیل است که در کل کشور چنین کتابخانه‌ای نداریم و با توجه ویژه استاندار محترم مطالعه طرح انجام شده و در سال آینده وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: علاوه بر مردم استان خوزستان کل کشور نیز می‌توانند با محوریت استان خوزستان از این کتابخانه دیجیتال استفاده کنند و برای کل کشور یک الگو محسوب می شود.

رستمی در پایان اظهار امیدواری کرد با رشد میزان مطالعه شاهد توسعه فرهنگی استان که مهمترین شاخصه برای توسعه پایدار استان خواهد بود، باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.