احتمال برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش برای جذب ۱۵ هزار نیرو

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از احتمال تخصیص ۱۵ هزار سهمیه استخدامی جدید و برگزاری آزمون در بهمن ماه در صورت موافقت سازمان امور اداری و استخدامی خبر داد.

اسفندیار چهاربند درباره آخرین مذاکرات انجام شده پیرامون برگزاری آزمون استخدامی جدید برای آموزش و پرورش اظهار کرد: مذاکراتی با سازمان اداری و استخدامی در حال انجام است و مشغول قطعی کردن شاخص‌ها هستیم. به محض آنکه شاخص‌ها قطعی شوند در مورد سهمیه استخدام برای زمان باقی مانده سال ۹۶ تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی افزود: در سال جاری یک مرحله جذب ۱۰ هزار نفری و یک مرحله جذب هشت هزار نفری داشتیم. پیشنهاد ما این است مجددا ۱۵ هزار سهمیه جدید برای بهمن ‌ماه به ما تخصیص دهند ولی در مجموع برای سال آینده عدد بیشتر از این‌هاست.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام مصوبه مجلس در خصوص جذب نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز اظهار کرد: مخالف هرگونه طرح و سیاست مغایر سند تحول بنیادین هستیم. خوشبختانه رویکرد مجلس به این طرح همراه با تامل و بررسی بوده است و تا کنون بسیاری مسائل روشن شده و لازم است از مجلس و کمیسیون آموزش تقدیر کنیم که در نهایی کردن این مصوبه تعجیل نکردند. پیش‌بینی می‌کنیم آنچه در نهایت تصویب شود با مصالح سند تحول و آموزش و پرورش همخوان باشد.

چهاربند درباره شمار  مشمولان این مصوبه گفت: آنچه برآورد شده حدود ۱۲۰ هزار نفر است، البته تعاریف مشمولان در طرح و قوانین قبلی مشخص نشده بود و به همین علت تفاوت در آمارها به شدت بالاست. به عنوان مثال مشمولان نهضت سوادآموزی با یک تعریف ۳۵ هزار نفر و با یک تعریف دیگر  ۱۳۰ هزار نفر می‌شوند.

وی همچنین درباره ادغام چند معاونت در این وزارتخانه عنوان کرد: باید تعداد معاونت‌ها به پنج مورد برسد.  البته مسئولیت این امر با معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی است. باید یک اصلاح ساختار صورت بگیرد. طبق قانون برنامه ششم توسعه باید ۱۵ درصد نیروهای اداری در طول برنامه کاسته شوند که تکلیفی برای همه دستگاه‌هاست.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.