آغاز سرشماری زنان ایرانی دارای همسر خارجی در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از آغاز اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از آغاز اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد .

سیدنورمحمدپور اظهار کرد: براساس قانون مدنی ایران، فرزندان زنان ایرانی که با همسر غیرایرانی ازدواج کرده‌اند نمی‌توانند شناسنامه ایرانی بگیرند زیرا هویت رسمی ندارند اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارایه لایحه‌ای از دولت درخواست کرده برای این فرزندان نیز کارت هویت صادر شود .

وی افزود: با صدور کارت هویت، فرزندان این خانواده‌ها می‌توانند هم در مدرسه ثبت نام کنند و هم دفترچه بیمه بگیرند اما در این مرحله تنها از این افراد سرشماری انجام می‌شود .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی شماره کد ملی خود را به شماره ۲۰۰۰۱۹۵ پیامک کنند تا با تماس از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاعات آن‌ها تکمیل شود .

محمدپور عنوان کرد: همچنین افرادی که در این باره پرسشی دارند بدون مراجعه به دستگاهی، تنها با ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۱۹۵ می‌توانند پرسش خود را مطرح کنند تا مسوولان مربوط با آنان تماس گرفته و به سوال آن‌ها پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: همسران غیر ایرانی این زنان مانند گذشته تابع مقررات اتباع خارجی هستند و صدور کارت هویت تنها برای فرزندان آنان خواهد بود .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.