اعتبار گواهینامه فراملی پالایشگاه آبادان در حوزه مدیریت انرژی تمدید شد

عصرجنوب-asrejonoob.ir رئیس واحد سوخت و انرژی شرکت پالایش نفت آبادان گفت: پالایشگاه آبادان اعتبار گواهینامه فرا ملی خود را در حوزه مدیریت انرژی تا سه سال دیگر تمدید کرد.

عیسی خوشرو رودبارکی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: ادارات و واحدهای پالایشگاه آبادان به منظور اطمینان از یکسانی فعالیت های جاری با استاندارد جهانی نظام مدیریت انرژی و تحقق اهداف مرتبط، ۲۵ و ۲۶ تیر امسال مورد ارزیابی ممیزان ارشد شرکت DQS آلمان قرار گرفتند و موفق به تمدید این گواهینامه برای یک دوره سه ساله دیگر شدند.
وی افزود:نتایج حاصل از یافته های این ارزیابی نشان می دهد فرصت بهبود در زمینه بازنگری انرژی، ممیزی داخلی و فرآیند خرید و تامین خدمات و تجهیزات در این مجتمع بزرگ صنعتی وجود دارد.
پالایشگاه آبادان پیش از جنگ تحمیلی دارای چهار دستگاه تقطیر هریک به ظرفیت تقریبی ۱۰۰هزار بشکه در روز، یک واحد تقطیر با ظرفیت ۱۳۰هزار بشکه در روز، تعدادی زیادی واحدهای تولیدی و پالایشی فرآورده متنوع و نیز ۸۵۰ مخزن ذخیره مواد نفتی بوده که در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از واحدهای آن تخریب شدند وپس از پذیرش قطعنامه، گام یک پالایشگاه با ظرفیت ۱۳۰هزار بشکه در روز بازسازی و در فروردین ۱۳۶۸ واحد تقطیر ۸۵ در مدار تولید قرار گرفت.
پس از آن واحدهای تقطیر۷۰، ۸۰،۷۵ واحدهای تقطیر در خلاء ۶۰و ۵۵ ،تبدیل کاتالیستی ، تفکیک گاز ، کت کراکر ، تهیه حلال و کارخانه روغن سازی توسط متخصصان داخلی در مدار تولید قرار گرفت.
این پالایشگاه هم اکنون با ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه در روز فرآورده های گاز مایع ، بنزین موتور ،نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال های نفتی،
گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) و گاز (خوراک پتروشیمی آبادان) را تولید می کند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.