شاخص رضایتمندی زائران را باید افزایش دهیم/ حجاج خوزستان با ۱۸ پرواز اعزام می‌شوند

عصرجنوب-asrejonoob.ir:در حوزه اعزام حجاج به رغم تلاش‌ها که در حال انجام است باید تلاش شود شاخص رضایت زائران را افزایش دهیم و به تسریع اعزام کمک کنیم

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در حوزه اعزام حجاج به رغم تلاش‌ها که در حال انجام است باید تلاش شود شاخص رضایت زائران را افزایش دهیم و به تسریع اعزام کمک کنیم.

علی حسین حسین زاده دوشنبه در نشست هم اندیشی سفر حج ۹۶ اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده میزان رضایت اجتماعی در استان پایین است بنابراین نیاز است کارهایی که موجب بالا رفتن سطح رضایت اجتماعی است صورت گیرد.

وی افزود: همیشه نیازی به انجام کارهای بسیار بزرگ نیست گاهی اوقات با انجام یک کار کوچک که حتی به چشم هم نمی‌آید می توان میزان رضایت اجتماعی را بالا برد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: طی ۱۰ سال اخیر فضای داخلی و بیرونی ساختمان فرودگاه تغییرات بسیاری داشته اما مدیر کل فعلی این فرودگاه با اجرایی کردن طرح جامع خود کاری استاندارد و کارشناسی در این فرودگاه انجام داد.

وی ادامه داد: امیدواریم بخش بین المللی فرودگاه نیز به زودی به اتمام برسد.

حسین زاده با اشاره به حوزه امنیتی فرودگاه اهواز بیان کرد: عملکرد سپاه و نیروی انتظامی در تامین امنیت قابل تقدیر است و هیچ گونه مورد امنیتی نداشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به تاخیر پروازها و ساعت آن برای زائرانی که از شهرستان‌ها‌ به استان می آیند باید تمهیداتی فراهم شود تا در هوای گرم مشکلی برای آن ها ایجاد نشود.

حجاج خوزستان با ۱۸ پرواز اعزام می‌شوند

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان بیان کرد: براساس برنامه ایران ایر در مرحله رفت ۱۸ پرواز برنامه ریزی شده است که از ۲۵ مرداد تا یکم شهریور انجام می‌شوند و آمادگی کاملی برای اعزام حجاج به سفر حج داریم.

محمدرضا رضایی افزود: ترمینال خارجی فرودگاه فعلا حاضر نیست اما امکان دارد در مسیر برگشت زائران آماده شود.

وی بیان کرد: برای اعزام زائران برنامه ریزی کامل صورت گرفته و هم اکنون در حال بهسازی فرودگاه و ترمینال داخلی هستیم همچنین طرح جامع هم در حال اجرا شدن است.

وی گفت : در روزهای خروج و ورود حجاج سعی می‌ کنیم طوری برنامه ریزی شود تا زائران به راحتی تردد کنند با مدیران کاروان‌ها نشست هایی برگزار خواهیم کرد تا مشکلات جزیی نیز برطرف شد.

پنج هزار زائر به سفر حج اعزام می‌شود

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: تعدا حجاج خوزستان پنج هزار نفر است که نیمی از آن‎ها زن و نیم دیگری مرد هستند،۸۵ درصد عرب هستند و ۵۰ درصد زائران از اهواز و ۵۰ درصد از سایر نقاط استان هستند.

ناصر حویزاوی با بیان این که زائران در قالب ۳۵ کاروان اعزام می‌شوند گفت: به همه زائران از شهرستان‌ها تاکید شده با اتوبوس به اهواز سفر کنند.

وی با اشاره به مساله تاخیر در پروازها گفت: با سپاه پاسداران برای تاخیرهای طولانی یک اردوگاه در منطقه گلف(شهید مسعودیان) هماهنگ شده است و برای تاخیرهای کوتاه مدت مسجدی در شهرک نفت برنامه ریزی شده است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان بیان کرد: میانگین سنی زائران ۵۷ سال است و تعداد زائران با عارضه فشار خونی ۲۰ درصد، عرضه قندخون ۱۷ درصد، زائران ویلچری ۳ درصد، و خانواده شهدا ۷ درصداست که باید مناسب وضعیت جسمی و حالی آن‌ها تمهیداتی فراهم گردد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.