رییس مرکز اورژانس خوزستان خبر داد: مراجعه ۱۴۰ بیمار گرمازده به اورژانس‌های خوزستان تا دیروز

عصر جنوب – asrejonoob.ir:رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از مراجعه ۱۴۰ بیمار گرمازده به اورژانس‌های خوزستان از ۵ تیرماه تا روز گذشته خبر داد

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از مراجعه ۱۴۰ بیمار گرمازده به اورژانس‌های خوزستان از ۵ تیرماه تا روز گذشته خبر داد.

دکتر شهیار میرخشتی با اشاره به تعداد بیمارانی که در اثر گرمای شدید هوا و در اثر گرمازدگی از سوی اورژانس در سطح استان خوزستان مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: اورژانس خوزستان از ۵ تا ۹ تیرماه به ۱۱۱ بیمار گرمازده در سطح استان رسیدگی کرده که این آمار با ۲۹ نفر افزایش، در هفته بعد به ۱۴۰ نفر رسید.

وی با اشاره به افرادی که به دلیل گرمازدگی با اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵ تماس گرفته و به بیمارستان منتقل شده‌اند، افزود: در این مدت اورژانس‌های ۱۱۵ تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به ۳۰ بیمار گرمازده، اورژانس تابعه دانشگاه دزفول به ۳ بیمار، اورژانس تابعه دانشکده بهبهان به ۱۲ بیمار و اورژانس تابعه دانشکده آبادان به ۸ بیمار رسیدگی کرده که بدین ترتیب در مجموع ۵۳ بیمار بر اثر گرمازدگی با اورژانس ۱۱۵ در سطح استان تماس گرفته‌اند و توسط تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان انتقال یافتند و یک تا دو ساعت بستری شدند.

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان ادامه داد:‌ همچنین در این مدت به طور مستقیم ۴۵ بیمار گرمازده به اورژانس بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، ۱۵ بیمار به اورژانس بیمارستانی دزفول، ۵ بیمار به اورژانس بیمارستانی بهبهان و ۲۲ بیمار به اورژانس بیمارستانی آبادان بر اثر گرمازدگی مراجعه کرده‌اند که در مجموع ۸۷ بیمار بوده‌اند.

وی بیان کرد: بدین ترتیب با توجه به شدت گرمای خوزستان، از ۵ تیرماه تا روز گذشته(۱۷ تیرماه) در مجموع ۱۴۰ بیمار گرمازده به اورژانس‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند.

میرخشتی با اشاره به آموزش‌های ارایه‌شده از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه جلوگیری از گرمازدگی، اظهار کرد: با توجه به گرمای خوزستان انتظار داشتیم که آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس‌ها در اثر گرمازدگی بیشتر از این تعداد باشد ولی با رعایت و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی از سوی شهروندان، میزان گرمازدگی کمتر از حد انتظار بوده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.