دادستان ماهشهر: از بین بردن فرهنگ غلط تیر اندازی هوائی عزم عمومی را می طلبد

عصر جنوب – asrejonoob.ir:دادستان عمومی و انقلاب بندرماهشهر با بیان اینکه کاهش معضل تیراندازی هوایی در سطح شهر نیازمند یک کار اطلاعاتی بزرگ است، گفت: هر چند دستگاه قضائی برخوردهای زیادی با این افراد کرده است ولی برای از بین بردن این فرهنگ غلط همه باید بسیج شوند.

به گزارش ایرنا علیرضا آقاجری روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: با توجه به حجم بالای پرونده های قضائی وارده به این دادستانی حضور تنها یک بازپرس جوابگو نیست که امیدواریم با تلاش های انجام شده این مشکل در نیمه دوم سال رفع شود.

**عامل آتش سوزی مسجد و حسینیه ماهشهر تکفیری است
وی در ادامه به آتش سوزی دو مسجد و حسینیه این شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار کرد : یک نفر دستگیر شد که در بازجویی اولیه اقدام به اقرار کامل کرد.
وی با اشاره به انگیزه تکفیری این فرد گفت: حکم اعدام برای این مجرم صادر شده و مورد تایید مراجع عالی قضایی هم قرار گرفته که پیش بینی می شود در ۳ ماهه دوم سال این حکم اجرایی شود.

**تروریست دستگیر شده هویت عراقی دارد
دادستان ماهشهر در ادامه با اشاره به جزئیات دستگیری اخیر یک تروریست مرتبط با حادثه تروریستی تهران در ماهشهر گفت: این تروریست که تبعه عراقی داشت از طریق کانترهای عراقی وارد کشور شده بود و در خانه ای اجاره ای در سربندر به مدت ۳ ماه مستقر و به کارهای اطلاعاتی و یارگیری مشغول بود.
دادستان عمومی و انقلاب بندرماهشهر اضافه کرد: این تروریست که با تروریست های حادثه تهران در ارتباط بود و در تهیه مواد محترقه فعالیت داشت در یک کار اطلاعاتی و فنی پیچیده دستگیر و در حال حاضر تحت بازجوئی است.

**ماهشهر نهمین شهر از لحاظ تیراندازیهای هوائی در استان است
وی در ادامه به جایگاه نهم شهرستان بندرماهشهر در موضوع تیراندازی در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه موضوع تیراندازی در مراسم و سطح شهر یکی از معضلات جدی جامعه است و هر ساله شاهد تکرار و کثرت این معضل هستیم که با تدابیر امنیتی و صدور احکامی تعداد از افراد خاطی را روانه زندان کردیم .
وی گفت: با تلاش های انجام شده تا به حال موفقیت های زیای در کم رنگ کردن این فرهنگ غلط در جامعه به دست آورده ایم.
دادستان عمومی و انقلاب بندرماهشهر ادامه داد: هم اکنون جایگاه شهرستان بندرماهشهر در موضوع تیراندازی در استان در بین ۲۲ شهرستان مرتبط با این مقوله نهم است که انتظار می رود این آمار را به سطح پایین تری برسانیم.
وی گفت: با توجه به اینکه در ایام عید فطر که در سال های گذشته شاهد تیراندازی های بی شماری بودیم، امسال نیز تمهیداتی برای کاهش جرایم در شب عید اندیشیده ایم.

**عوامل اسید پاشی در ماهشهر شناسائی شده اند
دادستان عمومی و انقلاب بندرماهشهر با اشاره به وجود معضلات اجتماعی در سطح شهرستان ماهشهر گفت: متاسفانه در سطح شهرستان آمار معضلاتی از قبیل فقر، بیکاری، کمبود فضای آموزشی و تفریحی، فاضلاب، سرقت و اعتیاد بالاست که نتایج این ناهنجاری ها به سمت دادگستری سرریز می شود.
وی درادامه به دو مورد اسیدپاشی اخیر در پارک فردوس این شهر اشاره کرد و گفت: متهمان اسیدپاشی های اخیر پارک فردوس بندر ماهشهر متواری شده اند اما به طور کامل مشخصات آنها شناسایی شده و تحت تعقیب هستند.

**علت آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر در حال بررسی است
آقاجری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آتش سوزی های اخیر پتروشیمی های ماهشهر گفت: بررسی و اعلام علت آتش سوزی های اخیر در پتروشیمی های منطقه نیازمند اطلاعات جامع و بازرسی قوه قضاییه است که اخذ نظر کارشناسان مختلف و اعلام نتیجه زمان بر است به همین دلیل تا کنون نتیجه قطعی اعلام نشده است.
وی ادامه داد: در خصوص آتش سوزی های در سطح شهر نیز که اکثرا به دلیل فرسودگی ساختمان هاست، با توجه به وظیفه دادگستری در پیشگیری از وقوع جرم مذاکراتی با سازمان های آتش نشانی سطح شهرستان انجام شده که هرگونه فرسودگی ساختمان و وجود خطر آتش سوزی را اعلام کنند.
دادستان عمومی و انقلاب بندرماهشهر با اعلام خبر دستگیری یک فروشنده بزرگ مواد مخدر در شهرک طالقانی ماهشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون موفق به کشف و ضبط ۱۴۶ کیلوگرم تریاک و ۶۷ کیلوگرم حشیش شدیم و ۱۰ کیلوگرم ماده مخدر شیشه از یک فروشنده بزرگ مواد مخدر در شهرک طالقانی نیز کشف کردیم.
آقاجری در پایان به جزئیات کشفیات انجام شده در ۳ ماهه ابتدای سال اشاره کرد و گفت: در سه ماهه ابتدای سال تا به حال ۱۲ قبضه اسلحه جنگی، ۱۶ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف و ۸۲ لیتر مشروبات الکلی دست ساز، ۱۲ بطری صنعتی نیز کشف شده و ۴۵۵ مورد کشفیات سرقت داشتیم، همچنین موفق به دستگیری ۳۴۱ نفر مجرم شدیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.