ارائه آموزش‌ حقوق شهروندی قانون کار توسط مرکز تحقیقات غرب کشور/ کارگران از حقوق‌ خود اطلاع ندارند

عصر جنوب – asrejonoob.ir:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه کارگران از حقوق‌های خود و جزئیات آن اطلاع ندارند،گفت: مرکز تحقیقات غرب کشور را در استان داریم که بر اساس آن آمادگی لازم برای ارائه آموزش‌های حقوق شهروندی قانون کار و بخش اداری ایجاد می‌شود.

سیدنور محمدزاده امروز در جلسه کارگروه حقوق شهروندی اظهار داشت: بحث حقوق شهروندی شاخه‌ای از علم حقوق است و بنا به تقسیم بندی که انجام شده اگر درست اجرایی شود و نظارتی نیز بر موضوع باشد مطمئنا مردم به بهترین خدمات دسترسی پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه کارگران از حقوق‌های خود و جزئیات آن اطلاع ندارند، افزود: در بحث حقوق تأمین اجتماعی، قانون اساسی و دیوان اداری باید به اطلاع مردم برساند و آگاهی بخشی نیز صورت بگیرد که این امر نیازمند کار زیاد و آموزش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: مرکز تحقیقات غرب کشور را در استان داریم که بر اساس آن آمادگی لازم برای ارائه آموزش‌های لازم در زمینه حقوق شهروندی قانون کار و بخش اداری ایجاد می‌شود.

تصنیف نامه شورای عالی حقوق شهروندی و دستورالعمل را تاکنون دریافت نکرده‌ایم

همچنین سعید ممبینی رئیس اتاف اصناف اهواز در این جلسه با بیان اینکه شهروندان حقوق مختلفی را در ادارات، سطح شهر و یا حتی اماکن آموزشی دارند، عنوان کرد: تصنیف نامه شورای عالی حقوق شهروندی و دستورالعمل را تاکنون دریافت نکرده‌ایم بنابراین مسائل مورد بحث آنطور که باید مشخص نیستند.

وی افزود: برای اهمیت دادن بیشتر به مسائل حقوق شهروندی باید آموزش‌های لازم به مردم ارائه داده شود همچنین فرهنگ سازی برای استفاده از میز خدمت با مصادیق رعایت حقوق شهروندی به اطلاع عموم مردم رسیده شود.

شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز در جلسه با اشاره به اینکه بحث آموزش بسیار مهم است که برای سنین مختلف اجرا شود، گفت: باید دید که انتظار مردم چه چیزی است و آیا متولیان امر و بخش دولتی آیا می‌خواهند که نگاه ویژه ای داشته باشند.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.