افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین الملل اینترنت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین المللی اینترنت در خوزستان با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش ایرنا آیین افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین المللی اینترنت در خوزستان عصر پنجشنبه با حضور وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان و مدیران استان در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.
مراکز تبادل ترافیک داده ملی نقاطی کانونی در شبکه های مبتنی برIP است که فاصله بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محتوا را در قالب یک همبندی مناسب به حداقل کاهش می دهد.
تاکنون برای آن که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محتوا بتوانند به یکدیگر متصل شوند اتصال دوبه دوی آنها به یکدیگر ضروری بود با افزایش تعداد ذی نفعان در این روش، علاوه بر پیچیدگی فراوان ، اتلاف منابع ارتباطی و افزایش هزینه راهم در برداشت.
از مهمترین مزایای ایجاد مراکز تبادل ترافیک داده ملی می توان به ایجاد زیرساخت لازم برای پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات، بومی سازی دسترسی به اطلاعات، جلوگیری از خروج سرمایه ها و گردش منابع در داخل، کاهش هزینه سرویس های اینترنتی، امکان مدیریت بر ترافیک میان اپراتورها، اتصال مستقیم اپراتورها به یکدیگر و افزایش کیفیت و سرعت دسترسی بین آنها، ایجاد یک نقطه مشترک در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و اشتراک گذاری بانک های اطلاعاتی دستگاه ها، ایجاد بستر مناسب و امن برای شبکه توزیع محتوای داخلی و خارجی و امکان ارائه سرویس هایی نظیر آموزش مجازی، تلفن اینترنتی وفراهم کردن امکان ارائه محتوای داخلی و مدیریت هرچه بهتر توزیع محتوا،
کاهش تقاضا برای سرویس اینترنت و استفاده بهینه از پهنای باند بین الملل اشاره کرد.
همچنین مرکز دروازه بین الملل اینترنت اهواز با دریافت پهنای باند از برترین اپراتورهای جهانی و توزیع آن در استان های همجوار ضمن ارتقای کیفیت پهنای باند در استان ها می تواند بخش بزرگی از نیازمندی های حوزه های علمی، پژوهشی، صنعتی، اقتصادی و تجاری را در این مناطق فراهم سازد.
افتتاح این مرکز در این فاز و افزایش ظرفیت پهنای باند آن در پروژه های آتی، زمینه ساز توسعه پهنای باند در منطقه جنوب غرب و جنوب کشور به محوریت شهر اهواز بوده و نویدبخش ارتقای جایگاه این بخش از کشور و رشد روزافزون سطح خدمات ملی و منطقه ای و کسب رضایتمندی عموم هموطنان در این خطه زرخیز از کشور اسلامی مان است.
از مزایای ایجاد شبکه دیتای بین الملل نیز می توان به افزاش ظرفیت پهنای باند بین الملل، فراهم شدن امکان توزیع مناسب پهنای باند دیتای بین الملل، ایجاد یک لایه دیتای بین الملل به منظور بهبود و یکپارچه سازی شاخص های کیفی سرویس اینترنت، فراهم شدن امکان اتصال مستقیم POP های بین المللی، استفاده بهینه از لینک های لایه انتقال و منابع موجود شبکه، پاسخگویی به درخواست پهنای باند اینترنت مشتریان و افزایش کیفیت سرویس و همچنین اجرای بخش مهمی از اهداف شبکه ملی اطلاعات به منظور جداسازی اینترنت بین الملل از ترافیک داخلی اشاره کرد.
شهر اهواز پیش از این تنها از طریق شبکه دیتای داخل و از طریق روترهای P به شبکه دیتای بین الملل متصل بوده که پس از این افتتاح علاوه بر اتصال فوق به صورت مستقیم نیز به شبکه دیتای بین الملل متصل شد.
همچنین از مزایای اتصال مرکز SC2 اهواز به شبکه دیتای بین الملل می توان به اتصال با ظرفیت مناسب به شبکه دیتای بین الملل، قرار گرفتن در شبکه دیتای بین الملل به عنوان یکی از هفت نقطه اصلی سرویس دهنده اینترنت در کشور، بهبود شاخص های کیفی ارائه سرویس اینترنت، امکان توزیع ترافیک های دیتای بین الملل به مشتریان استانی با ظرفیت های ۱۰GE و همچنین امکان ارائه سرویس ترانزیت دیتا به همسایگان جنوب غربی کشور از جمله کشور عراق اشاره کرد.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.