جدیدترین گوشی هوشمند ایرانی جی ال ایکس در اهواز رونمایی شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: ما هم اکنون با ده درصد ظرفیت کار می کنیم. با توجه به حمایت مردم و اعتماد و خرید انان پیش بینی می کنیم این ظرفیت را بتوانیم تغییر دهیم. اعتقاد ما است است که بتوانیم از امکانات داخلی استان کمک بگیریم. تمام نیروهای شرکت ما بومی هستند و با افزایش تولید اشتغال بیشتری را خواهیم داشت و کارهای بزرگتری انجام خواهیم داد.

 

نشست خبری حمید سعیدی مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند، طراح و تولید کننده گوشی‌های کلاسیک، هوشمند و تبلت با برند جی ال ایکس (GLX) و  تنها تولید کننده گوشی و تبلت در ایران  با اصحاب رسانه برگزار شد و در این جلسه به طور نمادین از جدیدترین گوشی هوشمند جی ال ایکس در فروشگاه مرکزی این شرکت با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد .

به گزارش خوزنیوز حمید سعیدی در این نشست گفت: شرکت جی ال ایکس از سال ۱۳۸۶ با هدف تولید تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی در خرمشهر تاسیس شد. لوگو و  برند جی ال ایکس نیز با همین هدف در بیش از صد کشور دنیا ثبت شد. هدف ما این بود که نشان دهیم خرمشهر همانطور که در جنگ سخت تحمیلی موفق بود در جنگ نرم نیز می تواند موفق باشد. کار ما در سال ۸۶ با ۵۰ نفر و در زمین ۵ هزار متری اغاز شد و بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام داده بودیم هدف گذاری کردیم تا ۵ هزار نفر را مشغول به کار کنیم که در سال ۹۳ موفق شدیم تا ۲۰۰۰  نفر را به صورت مستقیم در شرکت جی ال ایکس مشغول به کار کنیم.

وی ادامه داد: جی ال ایکس برند ایرانی مستقل است و تحت لیسانس هیچ شرکتی کار نمی کند. رویکرد شرکت ما  صادرات محور بوده است . به احترام سال تولید و اشتغال و از آنجا به بسیاری از هموطنان تقاضای کرده بودند تا این تولید داخلی با یک نام ایرانی عرضه شود،  امسال تصمیم گرفتیم طی یک مسابقه این برند را به یک نام ایرانی را در تغییر دهیم تا نام مورد سلیقه مردم انتخاب و معرفی شود .

مدیر عامل شرکت جی ال ایکس تاکید کرد: در همه این سال ها تلاش ما در شرکت جی ال ایکس بر این بود تا تمامی قطعات مورد نیاز تولید گوشی را در کشور تامین و تولید کنیم. در حال حاضر قالب های پلاستیکی،سیلیکونی، رنگ آمیزی و …در کشور انجام می شود. در آغاز فعالیت ما گوشی موبایل یک تکنولوژی جدید بود و باید مسیر طولانی را با دانشگاه ها وشرکت های دانش بیان و دولت ومردم انجام می دادیم تا کار در کشور ما به سر انجام برسد. کار ما در ابتدا با مونتاژ آغاز شد و سپس با واردات دستگاه تولید برد، برد گوشی هایمان را خودمان  را تولید کردیم . پس از آن  نمونه های کیبورد و هوشمند و سپس قطعات قاب فلزی و پلاستیکی بومی سازی شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی های گوشی های جی ال ایکس بومی سازی سیستم عامل اندروید با فرهنگ ایرانی اسلامی است که خانواده ها می توانند با خیال راحت این گوشی را در اختیار فرزندان خود قرار دهند. در بحث تبلت نیز خوب و موفق عمل کرده ایم  وتبلت با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت های فور جی را ارایه دادیم. در بحث تبلت کودکان یا نرم افزا های فرهنگی اموزشی و سرگرمی نیز دو مدل طراحی و برنامه ریزی کرده ایم  که این محصولات در خرداد ما تولید خواهند شد . همچنین تبلت های ویندوزی و با حافظه داخلی ۳۲ گیگا بایتی را با قیمتی بسیار مناسب لانچ کرده ایم و خوشبختانه  استقبال خوبی شده است .

سعیدی با اشاره به مشکلات و موانع بر سر راه تولید داخلی گفت: ما همه سرمایه خود را گذاشته ایم اما نیاز به حمایت جدی داریم. متاسفانه در سال ۹۳ و ۹۴ با کاهش تعرفه واردات گوشی و رکود اقتصادی ، قدرت رقابت شرکت های داخلی با برند های خارجی کاهش یافت و دو شرکت  داخلی همکار ما بخش موبایلشان را تعطیل کردند و تولیدات دیگر را ادامه دادند اما ما به دلیل اینکه تنها در بخش موبایل  فعال بودیم داشتیم چاره ای جز ادامه کار نداشتیم.

وی ادامه داد:  از سوی دیگر قاچاق گوشی تلفن همراه  به ما کار ما  ضربه می زد. بنا بر اعلام مجلس واردات ۹۷ درصد گوشی ها به روش غیر قانونی​ انجام می شود.  همچنین تعرفه واردات قطعات ما افزایش یافت و ما حتی می بایست استاندارد ها را رعایت می کردیم درحالی که محصولات قاچاق این محدودیت ها را هرگز ندارند.

مدیرعامل تنها شرکت تولید کننده موبایل در کشور گفت:  از سوی دیگر  ما بنا بر قانون امکان بهره گیری از تخفیفات بیمه را داشتیم اما  این تخفیفات قانونی ماده هشتاد برای ما اعمال نشد  و در سال ۸۴ ما به یکباره بیش از یک میلیارد تومان بابت بیمه جریمه شدیم و تامین اجتماعی در کنار اصل پول جریمه ها را نیز از ما گرفت.

این مسایلی است که یک تولید کنند را زمین گیر می گند و بحث تولید در حد شعار باقی می ماند. محیط زیست به علت تعداد زیاد کارمندان از ما طلب پول بابت عوارض زیست محیطی دارد در حالی که ما تخریب محیط زیست نداریم . قطعات ما شامل ارزش افزوده می شود و در حالی اینکه ما نمیتوانیم این پول را از مصرف کننده بگیریم چرا که امکان رقابت به خارجی ها باشیم.

مدیر عامل شرکت جی ال ایکس اظهار داشت:  متاسفانه در کشور ما آنگونه که باید از تولید حمایت نمی شود جوانان ما در شرکت جی ال ایکس دانش خوبی دارند اما باید دستشان گرفته شود. بارها و بارها بانک ها به کارخانه ما آمده اند جالب آنکه به ما گفته اند به جای سرمایه گذاری پولتان را در بانک بگذارید و سالانه سودی بیشتر از درآمدتان دریافت کنید. متاسفانه نگرش بانک ها نسبت به تولید منفی است.

وی افزود:  از سویی دیگر  محصولات وارداتی در  رسانه‌هایی همچون صدا سیما تبلیغات می شود و ما نیز باید هزینه ای میلیاردی را برای تبلیغ یک برند ایرانی به صدا  سیما بپردازیم.  ما سال گذشته حدود سه میلیارد تومان در صدا و سیما تبلیغات کردیم در حالی که می شد برای حمایت از تولید و اشتغال داخلی این میزان شامل تخفیف شود.  بر خلاف دیگر کشورها مطمینا این میزان هزینه در تبلیغات با توجه به وضعیت تجارت در کشور ما به تولید کننده بر نمی گردد.  متاسفانه برخی از رسانه های داخلی  نتوانسته اند موفق عمل کنند و محصولات  جدید داخلی  و ایجاد اشتغال به اطلاع عموم نمی رسد.

سعیدی گفت: در این شرایط اقتصادی ما مجبور به تعدیل نیرو شدیم  در سال ۹۵ با ارتقای محصولات و نواوری و تغییر محصولات تلاش کردیم تا در بازار بمانیم. امسال نیز صحبت های مقام معظم رهبری و شعار تولید و اشتغال بسیار موثر بود .  تنها حامی ما مقام معظم رهبری هستند و با صحبت رهبری درباره تولیدات داخلی جهش محسوسی در بازار داریم. ما بر افزایش کیفیت تمرکز کردیم و بااین کار تعداد مراجعه کنندگان خدمات پس از فروش کم شده است. سایت خدمات پس از فروش انلاین و کاربران انلاین را نیز راه اندازی کرده ایم و با پست قرار​داد بستیم تا پست ها را به صورت رایگان تحویل بگیرد و به کارخانه بفرستد و سپس به مشتری برگرداند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه سال است که برنامه ریزی برای تولید گوشی ها با کیفیت بالا انجام داده ایم و امروز می توانیم بگوییم که قابلیت رقاب با برندهای خارجی را داریم. درگذشته گارانتی گوشی های ما یکسال بود که امروز به ۱۸ ماه ارتقاء یافته است. در آینده نیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در حال کار برروی ال سی دی های اسمارت هستیم تا این نوع تلویزیون را به تولید انبوه برسانیم.

مدیر عامل شرکت جی ال ایکس یادآور شد:  سایت  www.glx.ir  نیز همیشه انلاین خدمات می دهد. در گوشی ها نیز اپدیت انلاین را فعال کرده ایم .  ما گوشی ها خودمان را اپدیت می کنیم و با توجه به بازخوردهای​ مشتریان تنظیمات گوشی را تغییر و اپدیت می کنیم. کار دیگر این است که بستر امنی را در گوشی‌های جی ال ایکس ایجاد کرده است. و در بحث امنیت گوشی نیز کار کرده ایم.  ما مسیر های نا امن را در گوشی بسته ایم و خوشبختانه در اندروید شش نیز برخی مجوزها را در دست کاربر گذاشته است که با تایید کاربران به نرم افزار دسترسی می دهد

وی  افزود: از گوشی ماد پلاس ما ۲۵ هزار در دست مردم است و برگشتی زیر نیم درصد داشته ایم. این گوشی بحث باطری قدرت بسیار بالایی دارد . مدل آریا امروز رونمایی می شود و از  نظر مردم​ بسیار گوشی خوبی است و مشخصات خوبی را به کار برده ایم و . این گوشی ۶۴ گیگ رم داخلی دارد و رم های خارجی را پشتیبانی می کند. این گوشی حافظه موقت ۴ گیگ داردکه امکان بسیار مطلوب است

سعیدی گفت : شرکت مدیا تک تایوانی تامین کننده سی پی یو ی ما است . تغییر مدل ما نیز با پیشرفت این شرکت بروز است. شرکت های سامسونگ و اچ تی سی نیز از سی پی یوی مدیا تک استفاده می کند.  سی پی یوی این گوشی هشت هسته ای و از فناوری های جدید این شرکت است. دوربین این گوشی نیز از محصولات شرکت سونی استفاده است. گوشی با قاب المینیومی و ال سی دی فول اچ دی است.

وی درباره جدیدترین محصول این شرکت گفت: اسمارتفون ; «آریا» از یک پردازنده ۸ هسته ای با ۱.۸ گیگاهزتز فرکانس تشکیل شده است که یکی از ویژگی های این پردازنده ۶۴ بیتی بودن آن است ، اما «آریا» را پردازنده اش محبوب نکرده است ، آریا برای اولین بار در بین محصولات شرکت جی ال ایکس از یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی قدرتمند سونی برای دوربین اصلی و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکاسی سفلی دوربین دوم (جلو) استفاده کرده است که این ویژگی توانسته است قوت قلبی به هواداران این شرکت ببخشد .
 سعیدی ادامه داد: از دیگر مشخصات این اسمارتفون میتوان به رم ۴ گیگابایتی DDR2 آن اشاره کرد.  ۴ گیگابایت RAM هم کم نیست !! و هیچ لگ و کندی ای نباید داشته باشد معمولا و برای همه نیاز های ما کافی است .
مدیر عامل شرکت جی ال ایکس گفت: چند سالی است تب استفاده از حسگر اثر انگشت و عنبیه چشم در بین تولید کنندگان گوشی همراه مرسوم شده است و در اینجا جی ال ایکس هم در «آریا» از اسکنر اثر انگشت برای ایمنی بخشیدن به محصول خود استفاده کرده است البته نه در پشت گوشی و روی صفحه بلکه دقیقا بر روی سطح دکمه خانه گوشی (Home) از اسکنر اثر انگشت که بگذریم به مشخصات صفحه نمایش این پرچمدار قدرتمند می رسیم ، صفحه نمایشی با رزولوشن FULL HD و تراکم پیکسل ۴۰۴ppi و با سایز ۵.۵ اینچ است.
وی گفت: از دیگر مشخصات این اسمارتفون میتوان به باتری قوی آن با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت که این ظرفیت ظرفیت ایده آل و مطلوبی است اشاره کرد.همچنین مانند محصولات قبلی جی ال ایکس ، آریا از ۲G 3G و اینترنت ۴G پشتیبانی میکند.در آخر معرفی «آریا» باید به مشخصات ظاهری آن اشاره کنیم ، آریا از بدنه ای از جنس آلومینیوم تشکیل شده است که بخوبی با دیدن تصاویر میشود متوجه شد که بدنه استفاده شده مقاومت لازم را دارد و همچنین از طراحی انحنا دار و زیبایی برخوردار است . با مشاهده بدنه آریا میتوان متوجه شد که سوکت شارژر در سمت پائین وسط قرار دارد و بلندگو ها در طرفین درگاه سوکت شارژر قرار دارند درست مانند پرچمداران افسانه ای ای مانند آیفون و برخی محصولات سامسونگ و اچ تی سی تصاویر واقعی این همراه ایرانی را میتوانید در  رنگ های متنوع خریداری کرد. در محصولات بعدی قصد داریم گوشی با دو دوربین در عقب و با قابلیت شناسایی عنبیه چشم کار کنیم.

سعیدی گفت: جی ال ایکس برای رضایت مشتریان دو نوع فروش فوری و  پیش فروش است. در بحث پیش فروش سود بازار حذف می شود و با قیمت کمتر فروخته می شود . گوشی اریا در پیش فروش ۷۹۹ تومن است و در فروش فوری ۱۰۵۰ هزار تومن است. با اکثر فورشگاه های اتکا و رزمندگان قرارداد بسته ایم و گوشی های ما ارایه می شود . در ایام برگزاری اردوهای راهیان نور و طی نمایشگاهی از خط تولید ما بازدید شد.  در زمان این بازدید ها گوشی های خارجی بازدید کنندگان به صورت داوطلبانه با گوشی های ما تعویض می شد که استقبال خوبی هم شد

وی ادامه داد: ما هم اکنون با ده درصد ظرفیت کار می کنیم. با توجه به حمایت مردم و اعتماد و خرید انان پیش بینی می کنیم این ظرفیت را بتوانیم تغییر دهیم. اعتقاد ما است است که بتوانیم از امکانات داخلی استان کمک بگیریم. تمام نیروهای شرکت ما بومی هستند و با افزایش تولید اشتغال بیشتری را خواهیم داشت و کارهای بزرگتری را نجام خواهیم داد.  ما بارها و بارها از اصفهان و شیراز خواسته اند تا در این استان‌ها کار​ کنیم اما اعتقاد دارم به برکت همین زمین کار را اغاز کرده ایم و به کمک همین مردم کار را ادامه می دهیم.  درامد ما با حساب کتاب های بانکی به صرفه نیست و ما به دنبال ایجاد منفعت و اشتغالزایی هستیم.

ما ادعا داریم که با توجه به پتانسیل های نیروی انسانی می توانیم خوزستان را قطب  الکترونیک کشور کنیم. پیش از مطرح شدن نرم افزار تلگرام از آنجایی که ما در شرکت جی ال ایکس بر روی نرم افزار های مختلف نیز کار می کردیم نرم افزار پیام رسان دیالوگ را راه اندازی کردیم و با هزینه زیاد راه را ادامه دادیم و به سختی مجوزهای لازم را دریافت کردیم اما به دلیل عدم حمایت های لازم نتوانستیم آن را توسعه دهیم.  با  انتقال سرور این نرم افزار به ساختمان بخش دولتی عملا کار تعطیل شد و حتی تا کنون نتوانسته ایم سرورهایی را که با هزینه میلیاردی تهیه کرده ایم از ساختمان دولتی خارج کنیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.