وزیر کشور:گلوگاه‌های مرزی برای مقابله با ترانزیت مواد مخدر تجهیز می شوند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: وزیر کشور با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال گذشته گفت: برای مقابله با ترانزیت مواد مخدر، تمام گلوگاه های مرزی کشور شناسایی و تجهیز می شود.

به گزارش ایرنا؛ «عبدالرضا رحمانی فضلی» شامگاه چهارشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری، اظهار کرد: در دولت مقرر شده که امسال همه گذرگاه‌های مرزی و گلوگاه های کشور به امکاناتی اعم از دستگاه های ‘ایکس ری’ تجهیز می شود.
وی افزود: پارسال کشفیات در حوزه مواد مخدر در کشور ۱۷درصد افزایش یافته و از ۵۰۰ تن به ۷۰۶ تن رسیده است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات، ۵۶ درصد معتادان دارای شغل بوده اند اضافه کرد: پیچیدگی ها و ابعاد اعتیاد در حال افزایش است که این مساله در بالا رفتن آمار اعتیاد زنان و افراد باسواد، خود را نشان می دهد.
وی ادامه داد: اگرچه نقش بیکاری و بیسوادی در افزایش میزان اعتیاد کمرنگ شده است، توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای افراد بهبودیافته را به صورت جدی دنبال می کنیم.
وی گفت: اواخر پارسال ۲۰ هزار نفر معتاد متجاهر در ۱۲ استان جمع آوری و ساماندهی شده و روند درمان آنها ادامه دارد.
رحمانی فضلی افزود: خانواده بسیاری از معتادان متجاهر آنها را ترک کرده اند، در حالی که این رابطه باید تقویت شود.
وی با بیان اینکه قاچاقچیان مواد مخدر همیشه به دنبال روش های جدید هستند، تصریح کرد: آزمایشگاه های کوچک تولید مواد مخدر صنعتی بسیار خطرناک هستند که باید از فعالیت آنها جلوگیری شود.
وی همچنین کاهش آسیب های اجتماعی را از اهم برنامه های دولت دانست و گفت: تاکنون چهار جلسه با رهبری در این زمینه برگزارشده و جلسه پنجم در اردیبهشت برگزار می‌شود.
وزیر کشور با بیان اینکه در بحث شیوه شناسی آمار اعتیاد در خوزستان مناسب نیست، اظهار کرد: ۲۸ درصد از مبتلایان به اعتیاد در خوزستان به دلیل پرکردن اوقات فراغت و ۲۷ درصد برای فرار از مشکلات به اعتیاد روی می اورند.
وی با اشاره به طرح اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر افزود: مقابله با این مسائل باید به صورت ریشه ای باشد و مسئله مواد مخدر را بدون کمک مردم نمی توانیم مرتفع کنیم.
به گفته وی، ترک اعتیاد کار بسیار دشواری است و میزان پاک ماندن افراد بهبود یافته در حدود ۲۰ درصد است.
رحمانی فضلی کار اطلاعاتی و نفوذ پنهان را برای مقابله با مواد مخدر ضروری دانست و تاکید کرد: باید برای کودکان و نوجوانان شرایط مناسب فراهم شود و رسانه ملی و مطبوعات باید در این امر کمک کنند.
وی همچنین با اشاره به نظرات منتقدان درباره سفر وزیران دولت یازدهم به خوزستان گفت: برخی مخالفان می گویند چرا وزیران اینقدر به خوزستان می آیند در حالی که اگر نمی آمدیم بازهم گلایه می کردند، البته معتقدم آمدن وزیران به خوزستان فرصت خوبی را برای بررسی مسائل این استان در اختیار گذاشته است.
عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه برای شرکت در چند جلسه به خوزستان سفر کرده است. وی فردا (پنجشنبه) برای حضور در شورای اداری با رویکرد اقتصاد مقاومتی به شادگان می رود. معاونان وزارت کشور، رحمانی فضلی را در این سفر همراهی می کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.