قابلیت ورژن جدید واتس اپ

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: واتس اپ سه روز پیش  ۸ ساله شد و قابلیت جدیدی به این اپلیکیشن محبوب اضافه کرد ( نسخه Whats App 2.17.79 به بالاتر). همانطور که در تصویر می بینید ، وضعیت ۲۴ ساعت در صفحه مخصوص خود برای مخاطبینی که شماره شما را ذخیره داشته باشند نمایش داده میشود . با ضربه زدن روی علامت دایره که یک + در گوشه آن است میتوانید داستان خودتان را با عکس و فیلم روایت کنید . چنانچه در یک روز دو یا چند وضعیت ایجاد کنید ، وضعیت ها به وضعیت قبلی افزوده می شود .

این در حالی است که تا اینجای کار ماهیت این برنامه تقریباً از زمین تا آسمان تغییر کرده است.

این اپلیکیشن در ابتدا طراحی شد تا وضعیت و حالات روزانه (همان Status) کاربر را با دیگران به اشتراک بگذارد و لیستی از نوشته های از پیش تعیین شده را در اختیار قرار می داد.

بعد از مدت کوتاهی سرویس پیام رسانی نیز به آن اضافه شد، اما همچنان ماجرای استاتوس های آماده برقرار ماند تا اینکه جدیدترین به روز رسانی (از روی دست اسنپ چت) سنت ۸ ساله واتس اپ را تغییر داد.

✔ قابلیت وضعیت جدید (Status) :

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

 

وضعیت در واتس اپ مشابه استوری در اینستاگرام است . لذا توجه داشته باشید در صورت مشاهده آن ، فرستنده وضعیت از بازدید شما مطلع خواهد شد . برای مشاهده اینکه چه کسانی وضعیت شما را دیده اند مطابق تصویر بالا روی علامت چشم ضربه بزنید .

 

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

 

✔ قابلیت تایید دو مرحله ای (Two-step verification):

واتس اپ از جمله اپلیکیشن های امن است . این اپلیکیشن برای امنیت بیشتر مشابه تلگرام و اینستاگرام مجهز به تایید و مرحله ای شده است . تایید دو مرحله ای در واقع راهی بهتر برای اطمینان بخشیدن به ما کاربران واتس اپ است که چگونه در واتس اپ هک نشویم ! برای تنظیم تایید دو مرحله ای در واتس اپ از تنظیمات آن مطابق تصاویر اقدام کنید

 

 

 

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

 

از دیگر امکانات واتساپ که در نسخه های قبل بروز شد میتوان به قابلیت های ذیل اشاره کرد: 

✔ قابلیت تماس تصویری (Video Call):

در نسخه جدید (نسخه ۲.۱۶.۳۱۸ به بالاتر )  یک آیکون دوربین در کنار نام مخاطبانتان قرار می گیرد .که به راحتی می توانید با دوستان خود تماس تصویری بگیرید . البته باید به این مطلب توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت ورژن جدید واتس اپ مخاطب شما هم باید نسخه جدید نرم افزار واتساپ را بر روی گوشی خود داشته باشد.

 

 

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

✔ قابلیت لینک عضویت در گروه ها :

قابلیت اشتراک لینک گروه ها به واتساپ اضافه شد این قابلیت ورژن جدید واتس اپ فقط برای ادمین گروه فعال میباشد و بواسطه آن میتواند لینک عضویت در گروه را برای دیگران ارسال کند و ازین طریق دیگر مخاطبان هر وقت که مایل باشند میتوانند در گروه عضو شوند.قبلا اگر مخاطبی می خواست به یک گروه اضافه شود حتما میبایست ابتدا شماره آن در گوشی مدیر ذخیره شود و بعد توسط مدیر این اضاف شدن به گروه صورت پذیرد اما در قابلیت جدید این دو شرط منتفی میگردد.
هر گروه همانند تلگرام یک لینک ثابت دارد و ادمین گروه در صورت تمایل میتواند این قابلیت را بلاک کند تا افراد غیر وثوق مدیر نتوانند به گروه اضافه شوند.ادمین ها میتوانند برای دستیابی به این قابلیت روی سربرگ گروه کلیک کرده و گزینه add را کلیک کنند.

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

 

✔ اشتراک داده ها و اطلاعات در فیسبوک :

در بروز رسانی جدید whats app ، پیامی که جدیدا در واتس اپ داده میشود یا در برگه FAQ که برای استفاده از نرم افزار باید با آن موافقت نمود آمده است که شماره تلفن استفاده شده برای نرم افزار واتس آپ و همچنین آخرین زمان استفاده از این سرویس در فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود. خوشبختانه به لطف رمز گذاری end to end پیام ها ،عکس ها و سایر رسانه های کاربران از دید فیس بوک پنهان خواهد ماند و فقط فرستنده و گیرنده پیام میتوانند این اطلاعات را مشاهده کنند. هر اطلاعاتی که از طریق واتس اپ با فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود برای عموم قابل مشاهده نیست به بیانی دیگر اگر نرم افزار واتس اپ شماره شما را با فیس بوک به اشتراک بگذارد ،شماره در قسمت پروفایل فیس بوک برای هیچکس قابل مشاهده نخواهد بود .

چکار کنیم ورژن جدید واتس اپ اطلاعات ما را در فیسبوک به اشتراک نگذارد

برای متوقف کردن این قابلیت ورژن جدید واتس اپ ، اشتراک گذاری ،  زمانی که پیغامی مبنی بر اشتراک گذاری را مشاهده کردید با انتخاب don’t share ، واتس اپ از دادن اطلاعات شما به فیس بوک  جلوگیری خواهد کرد. به علاوه می توان با استفاده از یک سری از تنظیمات وضعیت خود را برای همیشه از اشتراک گذاری حذف کنید . برای این کار اپلیکیشن  whatsapp را باز کرده و وارد تنظیمات Setting شوید. بخش Account (حساب کاربری)را لمس کرده و علامت چک در سمت راست Share my account info (اشتراک حساب کاربری) را انتخاب کنید. برای غیر فعال کردن don’t share را انتخاب کنید. با این کار دیگر قادر به تغییر وضعیت اشتراک گذاری خود نخواهید بود و تنظیمات اشتراک گذاری از قسمت account ناپدید خواهد شد .در حقیقت تنها یک بار میتوان اشتراک گذاری یا عدم اشتراک گذاری اطلاعات واتس اپ با فیس بوک را مشخص کرد.

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

✔ قابلیت reply  :

واتس اپ در آخرین ورژن خود قابلیت ریپلای (پاسخ به پیام خاص) را به اپلیکیشن خود افزود.
اگر در یک گروه بخواهید نظر خود را در مورد یک پست اعلام کنید یا اینکه یک پست را لایک یا دیسلایک کنید میتوانید همانند نرم افزار تلگرام از این قابلیت ورژن جدید واتس اپ استفاده کنید. بدین لحاظ روی پیام مورد نظر لمس ممتد میکنید تا علامت فلش ↖ (جنب علامت ستاره) نمایش داده شود.با کلیک بر روی فلش یک پیام جدید در گروه ایجاد میشود که از تیتر آن کاملا مشخص است که جوابیه شما مربوط به کدام پیام و مخاطب است. در زیر تیتر ایجاد شده پیام مورد نظر خود را تایپ و ارسال کنید.

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

✔ قابلیت Encryption ( رمز نگاری End to End) :

انتظارها به سر رسید و واتس اپ به جمع محدود اپلیکیشن های امن پیوست ! قابلیت ورژن جدید واتس اپ رمز نگاری End to End است .از این پس می توانید با فعال کردن تنظیمات encryption با امنیت بیشتری چت کنید . به این مفهوم که ISPها و نهادهای واسطه ( حتی خود واتس اپ) با این قابلیت دیگر به هیچ وجه قادر نیستند تا پیامهای کاربران واتساپ را رمزگشایی کنند و بخوانند .

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

این قابلیت برای تمام امکانات واتساپ حتی تماس صوتی لحاظ شده است.کاربرانی که از ورژنهای قدیمی استفاده میکنند امکان بهره بردن از این قابلیت ندارند. این قابلیت بطور پیش فرض بر روی ورژن جدید قرار دارد و نیاز به تنظیمات خاصی ندارد.

برای رمزنگاری مکالمات و پیام ها بایست به تنظیمات واتساپ رفته و مراحل زیر را انجام دهید؛

Setting- privacy- security و سپس تیک صفحه امنیت را فعال کنید. در این صورت پیغام امنیتی در کادر زرد روی صفحه چت ظاهر می شود .  اگر مخاطب شما از ورژن قدیمی استفاده میکند فقط پیام های ارسالی شما رمزگذاری میشود و پیامهای دریافتی شما همچون گذشته از امنیت بالایی برخوردار نمی باشد. پس بهتر است که طرفین مکالمه یا چت، از آخرین ورژن واتساپ استفاده کنند.
برای اطلاع از اینکه مخاطب شما از این قابلیت استفاده میکند سربرگ مخاطب را کلیک کنید اگر علامت قفل بسته بود یعنی مخاطب شما از آخرین ورژن استفاده میکند و اگر علامت قفل باز بود به معنی عدم استفاده از آخرین ورژن توسط مخاطب است.

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

این قابلیت اسکن کردن برای تایید بیشتر و دقیقتر است تا بدانیم واقعا مخاطب ما دارای قابلیت رمزگذاری هست.
اگر دو گوشی کنار هم باشد میتوان بوسیله اسکن کردن از رمزگذاری اطمینان حاصل کنیم. اگر دو مخاطب از هم دور باشند و نتوانستیم کد ارسالی از مخاطب را اسکن کنیم میتوانیم شماره های دریافتی که در ذیل کدQR نوشته شده بصورت شفاهی برای مخاطب بخوانیم یا از طریق SMS اعداد را برایش ارسال کنیم. اگر اعداد ۶۰ رقمی دریافتی و ارسالی یکسان بود رمزگذاری شده است .

 

✔ قابلیت Document ( ارسال Pdf) :

پس از معرفی دیگر قابلیت ورژن جدید واتس اپ و  قابلیت Link که توضیحات آن قبلا ذکر گردید مسنجر محبوب واتساپ قابلیت جدید دیگری بنام document به برنامه خود اضافه نمود.
با توجه به ضرورت ایجاد اسناد الکترونیکی، و اهمیت اشتراک گذاری آن، مسنجر واتس اپ نیز همانند برخی مسنجرها به این مهم توجه خاص نموده و در ورژن جدید شما میتوانید فایلهای با فرمت pdf را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اسناد pdf که برای اشتراک در نظر گرفته اید بایست در حافظه داخلی (phone) و در پوشه document ذخیره شده باشد. اگر اسناد در حافظه جانبی ذخیره است میبایست به حافظه داخلی انتقال داده شود. برای ارسال ابتدا نام مخاطب را کلیک کرده و از نوار ابزار بالا ابتدا گزینه attach (شبیه به گیره کاغذ) و سپس گزینه document را انتخاب مینمائیم. در پنجره جدید فایلهای pdf که در حافظه داخلی ذخیره شده قابل رؤیت است.با انتخاب فایل موردنظر و کلیک برروی گزینه send فایل انتخابی به مخاطب ارسال میشود.اسنادی که با مخاطبین خود ارسال یا دریافت نموده اید از دو طریق دیگر نیز در دسترس میباشد.

☑ پس از کلیک بر روی مخاطب موردنظر، گزینه menu (سه نقطه) را انتخاب نمائید. با کلیک بر روی گزینه دوم (media) یک پنجره جدید باز میشود و محتوای غیرمتنی شما را به سه قسمت تقسیم میکند. قسمت وسطی آن document است که اسناد pdf در آن قابل مشاهده است.

☑ با استفاده از یک برنامه مدیریت فایل، پوشه واتساپ را در حافظه داخلی باز نموده و سپس پوشه whatsapp document را کلیک نمائید. کل اسناد pdff ارسالی یا دریافتی به تفکیک موجود است.

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

✔ قابلیت لینک Link :

امروزه در پستهای مجازی جهت ارائه مستندات و تبلیغات موثر، معمول شده است که آدرس لینک منبع خبر در متن پیام گنجانده شود.حال کمپانی واتساپ جهت دسترسی آسان به کلیه لینکها و آدرس سایتهایی که در پستها قرار دارد راهکار کاربردی ارائه نموده است.

برای استفاده از قابلیت ورژن جدید واتس اپ و جهت دسترسی به این قابلیت مخاطب مورد نظر را باز نموده و پس از کلیک کردن بر روی گزینه تنظیمات (سه نقطه) وارد تنظیمات مخاطب میشویم. سپس گزینه دوم که Media برای یک مخاطب و Group Media برای یک گروه است را انتخاب میکنیم. گزینه سمت چپ (Media) است که کلیه عکس، فیلم و فایلهای صوتی مخاطب یا مخاطبان به تفکیک زمان دریافت قابل رؤیت است و در گزینه سمت چپ که مورد بحث ما میباشد گزینه Link را مشاهده میکنید.

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

در قسمت Link کلیه آدرس سایتهایی که در پستهای مخاطب یا مخاطبان از جانب شما ارسال یا از جانب دیگران دریافت نموده اید به ترتیب زمان و تاریخ پست مشاهده میفرمائید و با کلیک بر روی هر یک از لینکها به سایت یا آدرس مورد نظر دسترسی دارید.

 

✔ قابلیت ستاره دار کردن پیام Starred Message  :

قابلیت ورژن جدید واتس اپ Starred Message (پیام ستاره دار) است که میتواند گره گشای برخی مشکلات و عاملی برای صرفه جویی در زمان برای خواندن یا ارسال پست های شما باشد. پیامهایی که برای شما اهمیت ویژه ای دارند یا دوست دارید برای خواندن یا ارسال در آینده براحتی در دسترس باشند میتوانید آن را ستاره دار(افزودن به علاقه مندی ها)  کنید. برای این کار ابتدا پست مورد نظر را با کلیک بر روی آن، مارک کنید (زمینه پیام آبی رنگ میشود) و سپس علامت ستاره که در نوار بالای نرم افزار ظاهر میشود کلیک کنید. به همین راحتی پیام شما ستاره دار میشود.

قابلیت ورژن جدید واتس اپ

برای رؤیت پیام یا فایل ستاره دار میتوانید در صفحه اصلی واتس اپ گزینه منو اصلی (سه نقطه) را لمس کرده و گزینه چهارم (Starred Message ) را انتخاب نمائید تا پستهای ستاره دار شده با جزئیات آن را مشاهده کنید.

قابلیت ورژن جدید واتس اپ
در آنجا میتوانید پست را به شخص یا گروه Forward کرده یا آن را از حالت ستاره دار خارج کنید یا اینکه آن پست را بصورت کامل پاک نمائید. همچنین لازم به ذکر است اگر پیامی را که مثلا در یک گروه برای شما ارسال شده و آنرا ستاره دار کرده اید در قسمت ستاره دار پاک کنید اصل پیام نیز در آن گروه پاک میشود. کلیه فایلها و پستها (Text, Audio, Image, Video) قابلیت ستاره دار شدن در نرم افزار واتس اپ دارند .

 

منبع:techwo.ir

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.