وداع با یار دیرین امام و رهبری؛ رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز اقامه کردند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در دانشگاه تهران نماز میت را بر پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی اقامه کردند.

رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز اقامه کردند

مراسم تشییع رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام  با حضور جمع زیادی از مردم ، روسای قوای سه گانه ، مقامات و مسوولان کشوری و لشگری در دانشگاه تهران آغاز شد.

علاوه بر حضور با سعادت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی مقامات عالی رتبه دیگری از جمله رییس جمهوری، رییس قوه قضاییه ، دبیر شورای نگهبان، رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، وزیران دولت یازدهم، معاونان رییس جمهوری و مسوولان لشگری و کشوری حضور دارند.

پس از اقامه نماز میت، تشییع پیکر مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی از دانشگاه تهران به سمت حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد.

پیکر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار است از مسیر میدان انقلاب به سمت میدان راه‌آهن با حضور گسترده مردم تشییع شود و پس از آن پیکر ایشان به مرقد امام خمینی (ره) منتقل و در جوار بارگاه ملکوتی امام خمینی(ره) به خاک سپرده می شود.

با پایان یافتن اقامه نماز میت پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیکر این شخصیت تاثیرگذار انقلاب و نظام با مشایعت دهها هزار تن از مردم سیاه پوش که به سان یک اقیانوس خیابان انقلاب و خیابانهای اطراف را پرکرده اند، به سمت بهشت زهرا تشییع شد.

قرار است، پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از گذر از خیابان های انقلاب و حافظ در بهشت زهرا و در جوار حرم امام خمینی (ره) آرام گیرد.

با پایان یافتن اقامه نماز میت در دانشگاه تهران، تمام درهای این دانشگاه در خیابان های اطراف بازگشایی شد تا مردم بتوانند با حضور در خیابان های مسیر برای آخرین بار با پیکر یارین دیرین امام و رهبری وداع کنند.

ازدحام جمعیت در خیابان انقلاب برای تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی به قدری بود که این خیابان به طور کامل مسدود شد و نیروهای انتظامی حاضر در محل اجازه ورود مردم از خیابان های فرعی به خیابان انقلاب را نمی دادند.

جمعیت سیاه پوش و عزادار در حالی که پوسترها و عکس های آیت الله هاشمی رفسنجانی را در دست داشتند، با زمزمه «یاحسین» و «یازهرا» این مبارز انقلابی که عمری در عرصه های مختلف نظام به مردم خدمت کرد، به سمت منزلگاه ابدی خود همراهی می کردند.

پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حالی که عمامه اش روی تابوت قرار داشت، روی سقف یک کامیون گذاشته شده و هزاران نفر با شعارهای مذهبی و انقلابی در حال تشییع آن بودند.

به دلیل انبوه جمعیت، خودروی حامل پیکر آیت الله با کندی شدید حرکت می کند.

بسیاری از مردم که در میان آنها زن و مرد و پیر و جوان فراوان هستند، در سوگ از دست دادن این اسوه انقلاب، اشک ماتم می ریزند.

مراسم تشییع تا تقاطع خیابان انقلاب و حافظ ادامه دارد و پس از آن، پیکر این روحانی فقید و چهره شناخته شده انقلاب و ایران در بهشت زهرا و در کنار امام خمینی (ره) در جایگاه ابدی خویش آرام خواهد گرفت.

پیکر مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار امام راحل آرام گرفت

پیکر مطهر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش در داخل ضریح و در کنار مقبره امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

در مراسم تدفین رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی ، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، محمد رضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در داخل ضریح امام راحل حضور داشتند.

پیش از تدفین پیکر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، خانواده ایشان با حضور در ضریح مطهر امام راحل برای آخرین بار با یار امام و رهبری خداحافظی کردند.

حرم مطهر امام خمینی (ره) مملو از جمعیت شده است . این در حالی است که هزاران نفر از مشتاقان امام، رهبری و یار دیرینشان مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در پشت درهای ورودی در تلاش برای ورود به داخل حرم امام راحل داشتند.

پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز با حضور صدها هزار نفر از مردم عزادار ایران اسلامی در دانشگاه تهران تشییع و به سمت مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بدرقه شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران نماز را بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اقامه کردند.

علاوه بر حضور با سعادت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی مقامات عالی رتبه از جمله رییس جمهوری، رییس قوه قضاییه، دبیر شورای نگهبان، رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، وزیران دولت یازدهم، معاونان رییس جمهوری و مسوولان لشگری و کشوری شرکت داشتند.

قرار است مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه – ٢٢ دی ماه ٩۵- از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن ۸۲ سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

مرجع / ایرنا
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.