کشاورزان اصفهانی لوله خط انتقال آب به یزد را شکستند

عصر جنوب: نماینده کشاورزان شهر اژیه گفت: شکستن لوله خط انتقال آب به یزد مطمئنا کار صحیحی نیست، اما قرار بود که تونل سوم افتتاح شود و سپس بحث انتقال آب به یزد را مطرح کنند، اما اکنون ۱۷ سال است آب به یزد می‌رود و تونل سوم هنوز افتتاح نشده است.

حمیدرضا محسن‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه با شکستن لوله آب مخالف هستیم، اظهار کرد: دیشب کشاورزان یکی از دریچه‌های حوضچه‌ پشت پاسگاه اژیه را که به یزد آبرسانی می‌کند، شکستند و تا ساعاتی نیز آب فوران می‌کرد و امروز آب لوله یزد را قطع .کردند
نماینده کشاورزان شهر اژیه تصریح کرد: مسئولان ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب در بهار تا بهار ۹۵ ذخیره کرده بودند تا در پاییز، کشاورزان شرق اصفهان از آن استفاده و کشت پاییزه را شروع کنند، اما با بی مدیریتی مسئولان، این آب که در سد زاینده رود ذخیره شده بود، نابود شد و سپس به کشاورزان اعلام کردند که آب نیست و کشت پاییزه نکنید.
وی افزود: قرار نبود کشاورزان کشت پاییزه نداشته باشند، بلکه قرار بود از ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد، ۲۰۰ میلیون متر مکعب آن برای کشاورزی باشد و مابقی به شرب و صنعت اختصاص یابد.
  محسن پور با اشاره به جلسه‌ای که دو شب پیش به دعوت فرماندار با نمایندگان کشاورزان برگزار شد، خاطر نشان کرد: مردم شرق گرفتار هستند و اگر کشاورزی نکنند درآمدی ندارند، ۳۵۰ هزار نفر در شرق اصفهان کشاورز هستند.
وی افزود: شکستن لوله خط انتقال آب به یزد مطمئنا کار صحیحی نیست، اما قرار بود که تونل سوم افتتاح شود و سپس بحث انتقال آب به یزد را مطرح کنند، ۱۷ا سال است آب به یزد رفته اما تونل سوم هنوز افتتاح نشده است.
وی اضافه کرد: حتی خود شهر اصفهان آب صاف کوهرنگ را ندارد و آب آن مخلوط با چاه‌ها است و آب کوهرنگ برای یزد می‌رود. اگر آبی که به یزد می‌رود برای شرب بود مشکلی نبود، اما آب برای صنعت، گلخانه و کشاورزی می‌رود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.