ورود ترکیه به جنگ موصل

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نخست وزیر ترکیه اعلام کرد هواپیماهای جنگنده کشورش نیز به عملیات هوایی علیه داعش برای بازپس گیری موصل پیوستند.

خبرگزاری “دوغان ” ترکیه گزارش داد؛ ” بن علی ییلدیریم ” نخست وزیر ترکیه صبح امروز (سه شنبه) در گردهمایی نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه در آنکارا ، با اشاره به برخی مخالفت ها با حضور ترکیه در عملیات بازپس گیری داعش گفت که کشورش همان طور که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه بر آن تاکید کرده از این عملیات نظامی قابل حذف نیست.

او با اشاره به همکاری نیروهای ترکیه با نیروهای پیشمرگه کرد گفت هم اکنون هواپیماهای ترکیه ای نیز در عملیات هوایی علیه مواضع داعش در موصل در قالب ائتلاف ضد داعش حضور دارند.

نخست وزیر ترکیه گفت کشورش برای مشارکت در عملیات نظامی علیه داعش در موصل به اجازه هیچ طرفی نیاز ندارد. او گفت این حضور به این معناست که کسانی که می گویند ترکیه نباید در عملیات موصل مشارکت کند، جواب خود را گرفته اند.

سخنان نخست وزیر ترکیه در واکنش به اعتراضات گسترده روزهای گذشته سیاستمداران و مقامات عراقی است که از آنکارا خواسته اند نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کنند.

همچنین صبح امروز با فراخوان  “مقتدا صدر” روحانی متنفذ شیعه عراقی صدها نفر از حامیان جنبش صدر با تجمع اعتراضی در مقابل سفارت ترکیه در بغداد به حضور نظامی ترکیه در عملیات آزادسازی موصل به رغم مخالفت حکومت بغداد در عملیات موصل اعتراض کرده و شعارهایی علیه دولت ترکیه سر دادند.

رییس جمهوری ترکیه نیز صبح امروز در سخنانی در جمع دانشجویان با تاکید بر حضور کشورش در عملیات نظامی موصل، تاکید کرد که ترکیه بر اساس میثاق ملی و با توجه به منافع ملی خود در این عملیات حضور دارد.

او با اشاره به حضور قدرت های خارج از منطقه به دعوت دولت عراق در عملیات علیه داعش گفت ؛ کشورش با عراق ۳۵۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و نمی تواند به تهدیدات مرزی از ناحیه مرزهای عراق بی تفاوت بماند. او داشتن مرز مشترک با عراق را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای حضور کشورش در عملیات علیه داعش در موصل دانست.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.