تقابل نظامی ایران و آمریکا بعد از انتخابات!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: دریاسالار «جیمز استاوریدیس» فرمانده ارشد سابق ناتو  در گفت‌‌وگوی رادیویی با شبکه خبری «فاکس نیوز» از احتمال برخورد نظامی آمریکا با ایران در آینده سخن گفت.

دریاسالار استاوریدیس در اظهار نظری گفت: «مرحله بعدی مورد نیاز استفاده از نیروی نظامی مرگبار علیه ایرانیان است. من فکر می‌کنم که این امر دیر یا زود به وقوع می‌پیوندد. این نبرد مواجهه دریایی خواهد بود. اگر چه ممکن است به فوریت رخ ندهد، اما با شما شرط می‌بندم بعد از انتخابات ریاست جمهوری فارغ از این‌که چه شخصی انتخاب می‌شود، این اتفاق می‌افتد.»

وی در ادامه با افترا زنی به ایران گفت: «ایران رهبری قدرتمند شیعیان را در خاورمیانه بر عهده دارد که  نه تنها در یمن بلکه در سوریه، عراق و لبنان در حال پیشروی است و با سنی‌ها مواجه می‌شود. احتمال وقوع درگیری بین ایران و عربستان نیز وجود دارد و وضعیت بسیار بغرنجی در آنجا حکمفرما است.»

وی در ادامه با اشاره به درگیری مختصر سه ماه قبل بین قایق‌های مسلح ایران در خلیج فارس با نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه و دستگیری چند روزه آن‌ها گفت: «این اقدام و گرفتن دو قایق نیروی دریایی آمریکا تحریک کننده بود. در آینده بکار گیری نیروی نظامی مرگبار علیه ایران لازم است.»

وی افزود: «مشکل این است که در داخل ایران میانه روها که در واقع با ما توافق اتمی را امضا کردند در قدرت نیستند بلکه آیت الله‌های ایران رأس کارند و حکومت ایران حکومت روحانیون است که اقدام‌های تحریک کننده را ادامه می‌دهد و به همین دلیل ما در خلیج ع ر ب ی (فارس) و دریای عمان و دریای سرخ اقدام‌های این‌چنینی را شاهدیم و سخنگوی ما نیز درست گفته است که در صورت تحریک شدن باید به آن‌ها واکنش نشان دهیم.»

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.