شکارچیان غیرمجاز کشورهای حاشیه خلیج فارس در کمین پرندگان مهاجر

عصر جنوب- رییس اداره حفاظت محیط زیست شوش از آماده‌باش و گشت و کنترل محیط‌بانان منطقه جهت برخورد با شکارچیان غیرمجاز در فصل مهاجرت پرندگان زمستان‌گذر خبر داد.

 

فیروز حاج‌کلی در گفت‌وگو با (ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان این‌که مهاجرت هوبره به خوزستان از اوایل مهرماه آغاز شده است، اظهار کرد: این پرندگان مهاجر از کشورهای روسیه، گرجستان، ارمنستان و دیگر مناطق شمالی جهت زمستان‌گذری به مناطق جنوبی ایران از جمله خوزستان مهاجرت می‌کنند.

 

وی افزود: هوبره‌های مهاجر بیشتر در مناطق و تپه‌های ماسه‌ای اطراف شوش و در میان بوته‌های گیاهی مستقر می‌شوند و هر ساله در این مطقه شاهد حضور شکارچیان غیرمجازی هستیم که از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای شکار این پرندگان می‌آیند.

 

حاج‌کلی ادامه داد:‌ به منظور جلوگیری از فعالیت شکارچیان غیرمجاز، نیروهای محیط‌بان شوش در آماده‌باش هستند و کار گشت و کنترل در منطقه آغاز شده است.

 

وی گفت:‌ سال گذشته دو گروه شکارچی متخلف که از کشور کویت جهت شکار به شوش آمده بودند، با تلاش محیط‌بانان دستگیر شدند. این شکارچیان غیرمجاز با پرندگان شکاری به شوش می‌آیند و اقدام به شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر از جمله هوبره می‌کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.