نه بزرگ ایرانی ها به «پراید» و «پژو»

عصر جنوب – asrejonoob.ir: در حالی که مطابق نظرسنجی رسانه ملی، ۸۰ درصد مردم خواستار توقف تولید پژو و پراید هستند، خودروسازان اما می‌گویند که همچنان به تولید این دو مدل خودرو ادامه خواهند داد.

سایپا: پراید کماکان تولید می‌شود

حسن قره‌ای، قائم‌مقام رئیس مرکز مطالعات و استراتژیک سایپا در مورد الزام خودروسازان به تأمین استاندارد یورو ۵ از ابتدای سال آینده گفت: مصوبه دولت و محیط‌زیست مبنی بر الزام خودروسازان به تأمین استاندارد یورو، ۵ فقط برای محصولات جدید است و محصولات قبلی با استاندارد یورو ۴ اجازه تولید را خواهند داشت.

وی افزود: در ۵ ماهه ابتدای امسال ۲۱درصد از فروش کل خودروسازان کشور متعلق به پراید بوده است؛ ما هم مثل همه خودروسازان دنیا به فکر تولید خودرویی هستیم که مورد استقبال مردم است. هم اکنون مردم از پراید استقبال زیادی می‌کنند؛ چون با قیمت پراید، هیچ خودرویی با آبشن‌های کنونی وجود ندارد و نمی‌توان خرید.

قره‌ای مدعی شد: بر اساس استانداردهای اعلام‌شده، پراید اکنون یک خودرو کاملاً استاندارد است و فعلاً قصد تولید این خودرو را داریم و خط تولید آن متوقف نمی‌شود.

پژو ۴۰۵ تولید می‌شود / سوخت یورو ۴ نداریم

همچنین کیوان وزیری، قائم مقام معاونت طراحی و توسعه ایران خودرو نیز در این باره گفت: بر اساس قانون آلایندگی که مصوبه هیئت دولت است و ابلاغ آن توسط سازمان محیط‌زیست انجام‌شده، برنامه یورو ۵ برای محصولات جدید با پلتفرم جدید است. بر اساس همین مصوبه، تولید محصولات کنونی تا دو سال آینده می‌تواند ادامه پیدا کند.

وزیری گفت: برای تولید خودروهای یورو ۵ و حتی یورو۴ مقدماتی لازم است که اکنون فراهم نیست، اکنون روزانه ۷۵ میلیون لیتر سوخت یورو ۴ نیاز داریم که طبق اعلام رسمی فقط یک‌سوم بنزین کنونی یورو ۴ است. هیچ جایگاه سوختی حتی نازل پمپ بنزین نیز یورو ۴ نیست. برای تولید خودرو یورو ۵ باید همه زیرساخت‌ها فراهم شود.

بیش از ۸۰ درصد خواهان توقف تولید پراید و پژو

در نظرسنجی شب گذشته برنامه پایش، بیش از ۸۰ درصد از شرکت کنندگان عنوان کرده اند که موافقند خط تولید پژو و پراید متوقف شود. سوال نظرسنجی به این شرح بود: آیا موافقید تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا پایان سال متوقف شود؟ ۱- بله ۲- خیر در پایان این نظرسنجی ۸۰.۶۱ درصد از شرکت کنندگان عنوان کردند موافقند تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا آخر سال متوقف شود. ۱۹.۳۶ درصد از پاسخ‌دهندگان با توقف تولید این دو خودرو مخالف بوده‌اند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.