۲۰ مدیر نفتی رفتنی شدند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: بیژن زنگنه وزیر نفت در نامه‌های جداگانه‌ای برای حدود ۲۰ نفر از مدیران بازنشسته صنعت نفت ضمن تشکر از آنها، به آنها اعلام کرده است که به دلیل شمول قانون جدید بازنشستگی وزارت نفت نمی‌تواند به همکاری با آنها ادامه بدهد.
به گزارش الف، بر اساس قانون جدید عدم به کاری گیری بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی دستگاه‌های دولتی که به تازگی به تایید شورای نگهبان رسیده است، دستگاه‌های دولتی اجازه به کار‌گیری بازنشستگان را در اغلب پست‌های مدیریتی از جمله در هیئت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی و امثال آنها نمی‌دهد.
قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز به تازگی به دستگاه‌های دولتی هشدار داده است که سازمان متبوع وی بر عملکرد آنها نظارت می‌کند و در مهلت قانونی باید به خدمت بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی به جز پست‌های اندکی که استثنا شده‌اند پایان داده شود.
بر این اساس با توجه به اینکه اوایل مرداد ماه آخرین مهلت اجرای این قانون تعیین شده است، بیژن زنگنه وزیر نفت در نامه‌های جداگانه‌ای برای ۱۷ نفر از مدیران بازنشسته صنعت نفت ضمن تشکر از آنها، به آنها اعلام کرده است که به دلیل شمول قانون جدید بازنشستگی وزارت نفت نمی‌تواند به همکاری با آنها ادامه بدهد.
در لیست مدیرانی که با آنها خداحافظی شده است، نام بعضی از مدیران ارشد فعلی شرکت ملی نفت و همچنین بعضی مدیران ارشد سابق وزارت نفت که در حال حاضر سمت‌هایی در هیئت مدیره بعضی شرکت‌های نفتی زیر مجموعه وزارت نفت دارند دیده می‌شود.
از جمله مدیرانی که بر اساس قانون و طبق نامه‌نگاری وزیر نفت دیگر نمی توانند در سمت خود فعالیت کنند می‌توان به عبدالمحمد دلپریش مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، محمدتقی امانپور مشاور وزیر نفت، شهاب‌الدین متاجی مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، احمدرضا اسدی مدیر مالی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، عزیزالله رمضانی مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز، محمد اکبری مدیر کل دفتر وزارتی وزیر نفت، عضدی‌فر رئیس کمیته معاملات پالایش و پخش و جعفر مدنی زادگان مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت اشاره کرد.
در این لیست همچنین نام بعضی مشاوران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت از جمله منصور معظمی، وکیلی راد، محمد اکبری ، قادر محمدی، محمد سوری، وحید دستجردی، نوروزی زاده و امین‌فر دیده می‌شود.
بر اساس این گزارش بعضی از این مدیران از جمله غلامرضا منوچهری معاون توسعه و امور مهندسی شرکت ملی نفت به تازگی وارد ساختار شرکت ملی نفت و شرکت‌های تابعه شده‌اند و بر اساس این مصوبه باید با پست‌ خود خداحافظی کنند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.