۱۲هزار کودک شوشتری بینایی سنجی شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رییس اداره بهزیستی شهرستان شوشتر گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون ۱۲هزار کودک ۳تا۶ساله درطرح پیشگیری از تنبلی و آمبلیوپی چشم، در این شهرستان سنجش بینایی شدند.

نرگس بهداروند روز شنبه اظهار داشت : این طرح همزمان با سراسر کشور توسط واحد پیشگیری بهزیستی شوشتر با همکاری اداره آموزش و پرورش ، دانشکده علوم پزشکی، بخشداری ها و مربیان مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی آغاز شده است.
وی افزود:از این تعداد حدود ۶۱۰ نفر مشکوک بودند که برای انجام معاینات بیشتر به بینایی سنج و پزشک متخصص معرفی شدند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان شوشتر ادامه داد: هدف از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم ارتقای سطح سلامت بینایی کودکان است، چرا که تنبلی چشم (آمبلیوپی) یکی از شایع ترین علت های کم ‌بینایی و نابینایی در بزرگسالی است که در صورت تشخیص به موقع، قابل درمان می باشد.
وی گفت: بر اساس آمار ثبت احوال شوشتر ۱۶هزار و۲۰۰کودک ۳تا۶سال در این شهرستان وجود دارد که همکاران ما در تلاش هستند این افراد را تا پایان طرح (۳۰آذر)شناسایی و معاینه کنند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان شوشتر افزود: بهزیستی با آموزش ۱۸۰ مربی در ۱۶۸ پایگاه شهری و روستایی و یک پایگاه سیار با همکاری یک بینایی سنج و یک چشم پزشک اجرای این طرح را آغاز کرده است.
وی در پایان از شهروندان خواست تا در راستای اجرای بهتر این طرح به همراه فرزندان ۳تا۶سال خود به این مراکز مراجعه کنند.
مطالب پیشنهادی