وضعیت آب شرب شهر گوریه در شان انسان نیست

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرماندار شوشتر گفت: آب شرب شهر گوریه از کیفیت و کمیت بسیار پائینی برخوردار است و مصرف آن در شان یک انسان نیست.

حسین پنبه دانه‌پور فرماندار شوشتر صبح امروز در جلسه شورای آب و برق خوزستان عنوان کرد: وضعیت آب شرب در شهر گوریه بسیار نامناسب است، آب شرب مصرفی این شهر از کیفیت و کمیت بسیار پاینی برخوردار است به گونه ای که حتی برای مصرف انسان ها نیز مناسب نیست.
وی با اشاره به اینکه در صورت قطعی آب از سوی شرکت توسعه نیشکر در این منطقه آب شهر گوریه نیز قطع می شود، افزود: مسئولان آب و برق استان باید هر چه سریع تر به وضعیت این شهر که در حالت بحرانی قرار دارد رسیدگی کنند.
پنبه دانه‌پور همچنین در خصوص وضعیت نامناسب خط لوله ۶ کیلومتری انتقال آب در مناطق فرهنگ شهر، کوی نیرو، بلوار کشاورز و شوشتر نو واقع در شهر شوشتر گفت: از زمان شروع به کار این پروژه چندین بار به دلیل بی کیفیت بودن مصالح و لوله های مورد استفاده شده، مشکلاتی بسیاری برای شهروندان در خصوص تردد از این منطقه ایجاد شد. این موضوع باید هر چه سریع تر مرتفع شود.
فرماندار شوشتر تصریح کرد: در شهر شعیبیه ۵۸ روستا وجود دارد اما برای این تعداد روستا ۱۰ ایستگاه تصفیه آب احداث شده که از این بین نیز تنها ۲ ایستگاه آب شرب با کیفیت وارد شبکه می کنند، می توان گفت هشت ایستگاه دیگر غیر فعال هستند زیرا آبی که وارد شبکه می کنند بسیار بی کیفیت است.
پنبه دانه‌پور اظهار کرد: در همین راستا مقرر شده تا یک حلقه چاه با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان در این منطقه احداث شود. با توجه وضعیت تنش آبی در این شهر مسئولان باید روند احداث این چاه را تسریع کنند.
مطالب پیشنهادی