عکس یادگاری برای شکارچیان متخلف در شوشتر درد سر ساز شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سه متخلف شکار ۲ راس قوچ و میش وحشی در منطقه حفاظت شده کرائی شوشتر از طریق عکس های یادگاری شناسایی و دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این سه نفر حدود چهار سال پیش در منطقه حفاظت شده کرائی اقدام به شکار یک رأس قوچ و یک رأس میش وحشی کرده و در همان زمان عکس های یادگاری گرفته بودند.
بهروز نجاتی افزود: با شناسایی عکس ها و طرح شکایت علیه آنها از طریق دادسرا حکم ورود به محل و جلب متهمان اخذ شد.
وی ادامه داد: با همکاری یگان اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ۲ شکارچی دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند که یک نفر از آنان با قرار کفالت ۵۰۰ میلیون ریالی آزاد و یک نفر با قرار بازداشت موقت تا زمان اعلام محل اختفای نفر سوم روانه زندان شد.
قوچ و میش وحشی از گونه های ارزشمند و حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست هستند.
قوچ و میش کرائی از گونه های منحصر به فرد منطقه حفاظت شده کرائی، به عنوان تنها زیستگاه پویای این گونه در خوزستان ، به شمار می رود و بر اساس مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی محیط زیست، بهای ضرر و زیان بابت شکار هر قطعه قوچ و میش وحشی ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.
منطقه حفاظت شده کرائی در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق شوشتر و ۳۵ کیلومتری جنوب مسجد سلیمان به مساحت ۳۹ هزار و ۳۵۳ هکتار و شامل رشته کوه سیاه (کوه شه) است. این رشته کوه از پیش کوه های زاگرس و حداکثر ارتفاع آن ۶۰۰ متر از سطح دریا است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.