با چه منطقی آب نیشکر را قطع کردید؟! معیشت ۱۰۰ هزار خوزستانی وابسته به نیشکر است/ در خوزستان جنگ آب راه نیندازید

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مردم شادگان روز گذشته و در آیین افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار قطره ای نخیلات شادگان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار خوزستان برگزار شد گفت: انجام پروژه های کشاورزی در خوزستان منوط به زنده ماندن رود کارون است و اگر کارون از بین برود تمام تلاش های انجام شده در خوزستان بر باد می رود.

وی با تاکید بر اینکه ما مصرانه از دولت می خواهیم که حق آبه کارون را به خوزستان بدهد، افزود: در حق استان خوزستان اجحاف شده است و دوستانی که در وزارت نیرو و بالادست هستند ضربه بزرگی به خوزستان زدند و دارند کاری می کنند که استان خوزستان نابود شود.

ناصری نژاد گفت: تمام زحمت هایی که نظام اسلامی از اول تا به امروز برای خوزستان کشیده است ، در صورت عدم تامین حق آبه کارون، به هدر می رود.

وی خاطرنشان کرد: عدم تامین آب مورد نیاز کشاورزی در خوزستان فشار اصلی را به کشاورزان وارد کرده است و آنها بسیار متضرر شدند. به کشاورزان گفتیم شلتوک نکارند، زراعت نکنند و کشاورزی نکنند و بروند کارهای دیگری انجام دهند. به این فکر کرده اید که کشاورز کجا برود و چه کاری انجام دهد؟!

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با این کار تمام زحماتی که از اول انقلاب وزارت جهاد کشاورزی در راستای کمک به کشاورزی در این استان کشیده است ، از بین رفت.

وی گفت: کشاورزی تنها فعالیتی است که ما را در برابر هجمه های دشمن حفظ می کند و با تولید و درآمدزایی سبب ارتقای اقتصادی کشور می شود و مقاومت ما را افزایش می دهد.

ناصری نژاد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه کشاورزی در خوزستان و انجام طرح ۵۵٠ هزار هکتاری تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در فاز اول متوقف شده و فاز دوم آن هنوز آغاز نشده است و مشکل اصلی آن بحث تخصیص آب است.

وی بیان کرد: نابودی نخیلات شادگان، نابودی تالاب ها و نابودی کشاورزی و نیشکر در خوزستان همه از تبعات عدم تخصیص آب در این استان است.

نماینده مردم شادگان خاطر نشان کرد: من خواهش می کنم دولت و وزرات نیرو در تخصیص آب به استان کمک کنند و حق آبه خوزستان را بدهند.

وی با اظهار اینکه احیای کارون از برنامه هایی است که باید در دولت به صورت جدی دنبال شود، گفت: یکی از ضربه هایی به  این استان در اثر عدم تخصیص آب وارد آمده است ، ضربه به  صنعت نیشکر است. در حال حاضر حدود ٢٠ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت توسعه نیشکر اشتغال دارند و معیشت حدود ١٠٠ هزار خوزستانی به این طرح وابسته است.

ناصری نژاد گفت: آیا درست است که آب نیشکر  را قطع کنیم؟ با چه منطق و استدلالی و توجیهی این کار انجام شده است؟!

وی افزود:  در نخلستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان  مشکل کمبود آب وجود دارد و  کشاورزان اهواز، هویزه و دشت آزادگان با بحران بی آبی مواجه هستند. باید به این مشکلات توجه کنید.

نماینده مردم شادگان  با انتقاد از اینکه نباید در خوزستان جنگ آب راه بیفتد، گفت:  می گویند حق آبه نخلستان های آبادان و خرمشهر  را نیشکر گرفته است و شرایطی را فراهم می کنند که سازمان آب و برق  معترض توسعه نیشکر شود و می گویند توسعه نیشکر آب زیاد مصرف می کند در حالی که کشت و صنعت های نیشکری حداقل آب را برداشت می کنند. آیا راه انداختن جنگ آب در خوزستان درست است؟!

وی تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین کار ما این است که حق آبه خوزستان را بگیریم و مطابق اطلاعات موثقی که به ما رسیده است خبر دار شدیم که پشت سدها آب هست ، آب اضافه هم وجود دارد و در اثر برداشت هیچ مشکلی ایجاد نمی شود و باید همه کمک کنند که این حق آبه به خوزستان اختصاص پیدا کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.