تصفیه خانه آب شرب شادگان به دلیل آلودگی نفتی کارون از مدار خارج شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: تصفیه خانه آب شرب شادگان به دلیل آلودگی نفتی رودخانه کارون از مدار خارج شد / با هماهنگی انجام شده با شرکت نفت قرار است در روستای دریسیه محل تجمع آلاینده های نفتی در رودخانه کارون ، دستگاه های مکش اقدام به پاکسازی رودخانه کنند

مدیر آبفا شادگان گفت: تصفیه خانه آب شرب شادگان به دلیل آلودگی نفتی رودخانه کارون از مدار خارج شد و تا اطمینان از سلامت آب برداشتی از کارون ، از تزریق آب از منبع این رودخانه به تصفیه خانه آب شادگان خودداری می کنیم.
نبیل یوسفیان یکشنبه اظهار کرد: وجود برخی آلاینده های نفتی در ۲۵ کیلومتری بالادست تاسیسات آب دارخوین در رودخانه کارون، در چند روز گذشته باعث شد تا برداشت آب از این رودخانه را متوقف کنیم.
وی افزود:با هماهنگی انجام شده با شرکت نفت قرار است در روستای دریسیه محل تجمع آلاینده های نفتی در رودخانه کارون ، دستگاه های مکش اقدام به پاکسازی رودخانه کنند.
یوسفیان با تقاضا از مردم برای صرفه جویی در مصرف آب تا برطرف شدن مشکل در رودخانه کارون گفت: بخشی از آب مورد نیاز مردم را از طرح آبرسانی آب غدیر تامین می کنیم.
مدیر آبفای شادگان نیاز آب روزانه شهرستان شادگان را به طور متوسط ۲۷ هزار متر مکعب اعلام و اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ هزار متر مکعب از طرح آبرسانی غدیر به شادگان تحویل می شود.
یوسفیان گفت:بر اساس تعهد انجام شده قرار بر این بود که ۵۰درصد آب شرب شهرستان شادگان از طرح غدیر تامین شود که اکنون فقط ۲۰درصد آن در اختیار آبفا شادگان قرار می گیرد.
آب شرب شهروندان شادگان از ایستگاه پمپاژ دارخوین به شهرهای دارخوین، شادگان و بیش از ۲۲۰ روستا ، با ظرفیت سه هزار و ۹۰۰ متر مکعب در ساعت تامین می شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.