واحدهای نانوایی که سهمیه آرد خود را بفروشند جریمه می‌شوند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان برخورد با واحدهای نانوایی که سهمیه آرد دولتی خود را به نانوایان آزاد پز به فروش می رسانند الزامی دانست و گفت: برای عملیاتی کردن این مهم تصمیم گیری خواهد شد.

امیرحسین نظری دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: موضوع آرد و نان از دغدغه های این سازمان است و هر گونه تخلف در این بخش بخشودنی نیست.

وی گفت: برخی واحدهای نانوایی در استان خوزستان با فروش آرد سهمیه دولتی خود به آزادپزها تخلف می کنند که با این نانوایان برخورد قاطع خواهد شد، آردی که با نرخ دولتی در اختیار نانوایان قرار می گیرد به منظور پخت نان است.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: در کارگروه آرد و نان استان موضوع کسر و یا قطع سهمیه آرد واحدهای نانوایی متخلف بررسی می شود و در صورت تصمیم گیری نهایی عملیاتی خواهد شد.

نظری اظهار داشت: این تخلف اجحاف در حق مردم است، در این شرایط سخت اقتصادی که دولت آرد یارانه ای را به نانوایان عرضه می کند انتظار می رود که واحدهای نانوایی مرتکب چنین تخلفی نشوند.

وی افزود: واحدهای نانوایی آزاد پز برای دریافت آرد به کارخانجات مراجعه نمی کنند و نانوایان متخلف آرد مورد نیاز این دست از نانوایان را تامین می کنند.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پارسال ۱۷ درصد گندم خرید تضمینی کشور مربوط به خوزستان بود و میزان تولید گندم این استان نیز حدود یک میلیون و ۹۰۰ تن بود و در تامین گندم و آرد به ویژه برای پخت نان هیچ مشکلی در خوزستان وجود ندارد.

ضرورت همکاری تعزیرات حکومتی با سازمان صمت دربرخورد با تخلفات کلان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان در ادامه این نشست با بیان اینکه از برخی واحدهای بزرگ تولیدی و صنفی در استان تخلف کلان شناسایی و پرونده تشکیل شده است گفت: از تعزیرات حکومتی انتظار همکاری بیشتری برای برخورد با این متخلفان را داریم.

بهرام جباری افزود: در صورت همکاری بیشتر تعزیرات حکومتی با سازمان صمت می توان جلوی تخلفات بزرگ را در استان خوزستان گرفت.

وی درادامه با اشاره به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار بیان کرد: طبق آخرین آمار به دست آمده قیمت هرکیلوگرم مرغ کشتار روز در بازار به ۲۱۰ هزار ریال رسیده است و قیمت تخم مرغ نیز همچنان رو به افزایش است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت ادامه داد: برای تعدیل قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار باید هر چه سریعتر با تامین نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی اقدام شود.

پیش از این سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرد سهمیه عرضه نهاده به واحدهای مرغ تخم گذار ملی و الکترونیکی شده و از اختیار این سازمان در استان خارج شده است.

سازمان جهاد کشاورزی استان شیوه نامه تولید دان پلیت( خوراک دام  آماده) را در استان تهیه و ارائه داده است تا امکان مدیریت توزیع و عرضه نهاده ها را در استان داشته باشد و دست دلال ها از این بخش کوتاه شود.

کارشناسان عامل اصلی افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار را افزایش قیمت نهاده ها عنوان کرده اند.

 

مطالب پیشنهادی