کاهش استفاده از ماسک در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: برای جلوگیری از ابتلا به کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: در گذشته میزان استفاده از ماسک در استان به ۸۰ درصد رسیده بود که این میزان در حال حاضر ۴۸ تا ۵۹ درصد رسیده است .

دکتر سید محمد علوی افزود :  زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سه موضوع بسیار مهمی است که باید با هم برای پیشگیری از بیماری کرونا انجام شود و برای کنترل کرونا نیازمند مشارکت همگانی است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان  بیان کرد: بیمارستان‌های رازی، سینا، فاطمه الزهرا (س)، تامین اجتماعی ،  ارتش و قسمتی از بیمارستان گلستان هم اکنون آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی می‌باشند و اگر رعایت دستورالعل‌های بهداشتی انجام نشود و میزان ابتلا بالا برود تاب آوری بیمارستان‌ها پائین می آید  و مشکلاتی به وجود می آورد.

دکتر علوی با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گرو الزامات اجرایی آن می‌باشد، گفت: متاسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و اماکن شلوغ از جمله فرودگاه بسیار پائین می باشد.

وی با اشاره به توزیع واکسن آنفولانزا در سطح استان افزود : هم اکنون تزریق واکسن آنفولانزا برای کادر درمانی، بیماران خاص و مادران باردار در سطح استان آغاز و براساس اطلاع رسانی به آن‌ها تزریق می‌شود و این واکسن بین بیمارستان‌ها، شهرستان‌ها و مراکز جامع سلامت نیز توزیع شده است و براساس برنامه سازمان غذا و دارو توزیع این واکسن در میان داروخانه انجام و براساس کارت ملی و قیمت دولتی عرضه می شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد : برای جلوگیری از آلرژی های فصلی و مشکلات تنفسی پس از اولین باران پائیزی ، افرادی که دچار حساسیت هستند پس از بارندگی ها از منزل خارج نشوند .

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز همچنین در این برنامه از خاموش کردن چراغ‌های تمامی پارک‌های سطح شهر براساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان خبر داد.

مهدی مراد حسینی  افزود: برای جلوگیری از پارک و توقف کردن ماشین‌ها در بوستان و پارک‌ها همچون گذشته از ناجا  و پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست همکاری داریم و تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح بازارچه ها فراهم شده است.

مطالب پیشنهادی