خوزستان همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: وضعیت شیوع کرونا در خوزستان همچنان قرمز است و برای خروج از این وضعیت هیچ پیش‌بینی وجود ندارد.

سید مهدی علوی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کاهش موارد مبتلا در استان خوزستان در چند روز اخیر، نمی‌توان گفت که از وضعیت قرمز خارج شده‌ایم و پیش‌بینی مناسبی نیز برای زمان خروج از این وضعیت وجود ندارد.

وی افزود: همچنان ۲۷ شهرستان استان در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند و تا به امروز وضعیت ۱۲ شهر قرمز، چهار شهر نارنجی و ۱۱ شهر دیگر زرد اعلام شده‌اند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: وضعیت شهرهای نارنجی استان نیز هم‌تراز با شهرهای قرمز است چراکه کاهش آمار مبتلایان در حد خروج از وضعیت قرمز نیست.

وی ادامه داد: وضعیت شیوع کرونا در استان تماماً به رفتار مردم بستگی دارد چراکه هر گونه رفتار مخاطره‌آمیز و شرکت در مراسمات و تجمعات، سیل جدیدی از آمار شیوع را در استان به راه خواهد انداخت.

علوی تصریح کرد: وضعیت قرمز استان پس از عید سعید فطر آغاز شد که همچنان عواقب رفتارهای پرخطر مردم در آن برهه، گریبان‌گیر وضعیت استان شده است.

مطالب پیشنهادی