وزارت کشور باید به موضوع درگیری‌های طایفه‌ای ورود کند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور باید قادر باشد تا درگیری‌های محلی و طایفه‌ای را حل و فصل کند.

عبدالله ایزدپناه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل داخلی و امنیتی کشور اظهار داشت: امنیت یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه و وظیفه وزارت کشور است چرا که اگر امنیت نباشد سرمایه‌گذاری و دیگر اقدامات جامعه هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی‌اوقات یک درگیری کوچک بین خانواده‌ها و طایفه‌ها باعث کشته شدن چندین نفر و جنگ‌های طولانی بین آنان می‌شود که سؤال ما از وزیر کشور آن است که آیا وزارت کشور حتی قادر نیست که یک فتنه و درگیری محلی و طایفه‌ای را هم خاموش کند؟!

نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه وزارت کشور در مدیریت درگیری‌های محلی و طایفه‌ای کوتاهی می‌کند و انتظار ما از مسئولان وزارت کشور آن است که این موضوع را مدیریت کنند.

ایزدپناه تصریح کرد: بسیاری از مناطق کشور در بهره‌برداری از درآمدهای ملی و منابع طبیعی مورد تبعیض قرار می‌گیرند و از ابتدایی‌ترین خدمات بی‌بهره هستند که باید این مشکل حل شود.

مطالب پیشنهادی