اسستفاده از ماسک در خوزستان اجباری شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: جلسه ستاد کرونا شهرستان اهواز، ساعاتی قبل در روز جمعه و با حضور دکتر ابول نژادیان سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز و مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم برگزار گردید.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این جلسه گفت: ییشتر شهرهای قرمز خوزستان در همجواری با اهواز قرار دارد و چنانچه اهواز کنترل شود، این شهرها نیز کنترل خواهند شد.

وی افزود: شش بیمارستان اهواز زیر بار درمان بیماران کرونا است، این بیمارستان ها نیازمند توجه جدی است، چنانچه نقصی در سیستم برق یا اکسیژن این بیمارستان ها رخ دهد فاجعه به بار خواهد آمد.

مسئول ستاد مقابله با کرونای خوزستان، با تاکید بر ضرورت پیشگیری و خود مراقبتی برای جلوگیری از شیوع کرونا از تمامی نهادها درخواست کرد: ادارات همکاری کرده و استفاده از ماسک را جهت کارکنان و مراجعه کنندگان اجباری کنند.

وی به بهبود روند آزمایش کرونایی نیز اشاره کردن و تاکید کرد: درحال حاضر اصلاحات و تغییرات بسیاری در استراتژی های آزمایشگاهی انجام شده و جواب تست ها بیشتر ۴۸ ساعت به طول نمی انجامد.
ابول نژادیان گفت: شهرداری نسبت به جمع آوری زباله های بیمارستان های کرونایی توجه ویژه ای داشته باشد، در حال حاضر باید همه زباله های بیمارستان های کرونایی، زباله عفونی دانسته شود و با دستورالعمل زباله های عفونی جمع آوری و معدوم گردد.
وی همچنین تاکید کرد: زباله های خانه های محل قرنطینه بیماران کرونا نیز به نحوی موثر علامت گذاری شود تا مشکلی برای زباله گردها ایجاد نشود و ماسک و دستکش های رها شده در اطراف مکان های نمونه گیری از سوی شهرداری جمع آوری شود.

سرپرست دانشگاه جندی شاپور همچنین از شهرداری اهواز تقاضا کرد تا سه بیلبورد از سوی شهرداری، به منظور اطلاع رسانی و درج پیام های بهداشتی در اختیار مرکز بهداشت استان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید مشکلات مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز در زمینه نیاز آنها به خودرو، مکان های مناسب و بزرگ جهت نمونه گیری و نیروهای بیشتر جهت کمک به مراقبین سلامت با همکاری سایر دستگاه ها رفع شود.

مطالب پیشنهادی