آب شرب به خانه اهالی غیزانیه و مشرحات در اهواز می‌رسد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان تامین آب شرب را یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات اهالی ساکن در بخش غیزانیه و مشرحات از توابع کلانشهر اهواز است که در روز‌های آتی این مشکل رفع می‌شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و نماینده عالی دولت در استان در حاشیه بازدید از بخش غیزانیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تامین آب شرب یکی از معضلات و مشکلات بزرگ ساکن در بخش غیزانیه شرقی و غربی و مشرحات از توابع کلانشهر اهواز است و طرح آبرسانی برای رفع مشکل این مناطق آغاز گردید.

او درخصوص روند اجرای طرح آبرسانی افزود: با توجه به انتظار بحق ساکنان منطقه و قولی که به اهالی برای رفع مشکل تامین آب شرب داده بودیم، اما افزایش قیمت ها، موضوعات مربوط به ارز و همچنین ممانعت از لوله گذاری برخی معارضین از پیشرفت طرح سبب کندی در اجرا و بهره برداری طرح آبرسانی شده است.

شریعتی اظهار داشت: بحمدالله در حال حاضر پیشرفت عملیات مطلوب است و امیدواریم ظرف ۴۵ روز آینده آی شرب در خانه اهالی غیزانیه جاری شود، اگر چه پیمانکار پروژه زمان نزدیکتری را مشخص کرده اند، البته تحقق بهره برداری از طرح آبرسانی در گرو همکاری مردم در لوله گذاری و اداره آبفا روستایی است تا در روز‌های آتی شاهد پایان عملیات باشیم.

استاندار خوزستان به یک طرح تکمیلی در مسیر صفیره اشاره و بیان کرد: لوله‌های آب در مسیر صفیره به طول ۱۰ کیلومتر فرسوده هستند و نیاز‌مند تعویض هستند که در این زمینه هم در حال مذاکره با وزارت نفت هستیم و در صورتیکه اعتبار مورد نیاز از این وزارت تامین شود، شاهد پایداری نسبی آب شرب در بخش غیزانیه خواهیم بود.

او اذعان داشت: اگرچه پیش از تعویض خط لوله ۱۰ کیلومتری مذکور امکان تامین آب وجود دارد و اهالی این بخش  در روز‌های آتی از آب شرب با کیفیت و سالم بهره مند می‌شوند، اما با تکمیل این طرح مشکل ساکنان و اهالی بطور کلی رفع خواهد شد، همچنین لوله کشی مسیر مشرحات که جزء غیزانیه محسوب می‌شود، خط اصلی آن ۴۳ کیلومتر طول دارد.

شریعتی تصریح کرد: برای اجرای طرح لوله گذاری مشرحات سازمان آب و برق خوزستان همکاری‌های لازم را انجام داده و خط لوله آن تامین شده است که تامین آب مورد نیاز ۴ هزار نفر ساکن این روستا تامین می‌شود و براساس قول مجری طرح، ظرف ۱۵ روز آینده مشکل آب شرب نیز رفع خواهد شد.

مطالب پیشنهادی